سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

اعزام منتخبین دهمین جشنواره مدهامتان در کردستان به مرحله کشوری

مسوول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از اعزام منتخبین دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان به مرحله کشوری خبر داد.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،کامل گلباغی افزود:دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در دو مرحله شهرستان و استانی در کردستان برگزار شد.

وی با اشاره به تعیین پنج رشته برای مسابقات کشوری گفت: در این دوره از جشنواره مدهامتان، شرکت کنندگان در رشته های حفظ، ترتیل، تفسیر و قرائت قرآن و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری این مسابقات اعزام می شوند.

مسوول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان اظهار کرد: مرحله کشوری این مسابقات در روزهای 24 تا 27 آذر و به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

به گفته وی منتخبین مرحله استانی در رشته های قرائت، حفظ (10، 20و 30جزء)، اذان، ترتیل و تفسیر فقط در رده سنی بالای 18 سال امروز برای رقابت با برگزیدگان سایر استان ها به استان اصفهان اعزام می شوند.

گلباغی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی را از جمله اهداف این مسابقات ذکر کرد.

وی اظهار کرد: آشنایی بیشتر مردم و مسوولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن در میان ائمه جماعات مساجد از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.