سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

اهمیت ایمنی غذا در مدارس را جدی بگیریم

تغذیه سالم کودکان و نوجوانان می تواند ازمشکلات کم وزنی ،کوتاهی قد ، اضافه وزن ،کمبود ریز مغذی ها وپوسیدگی دندان پیشگری کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یک کارشناس تغذیه گفت: تغذیه سالم کودکان ونوجوانان به ویژه در مدارس باعث پیشگری از بیماری های مزمن  مانند دیابت  ،بیماری های قلبی، پیشگری از فشار خون وکلسترول وچربی خون بالا می شود .

صوفی اضافه کرد :برنامه غذایی نامناسب از جمله مصرف بی رویه فست فودها سوسیس ،کالباس، انواع پیتزاوغذاهای شور وپر نمک مواد  قندی و شیرین  می تواند  خطر اضافه وزن وچربی خون و فشار خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش می دهد .

وی ادامه داد :علاوه بر آن کم خوری وبد خوری  ممکن است خطر ابتلا به سوتغذیه وکمبود ریز مغذی ها را افزایش می دهد وسو تغذیه نیز بر سلامت یادگیری ، حافظه وعملکرد دانش آموز در مدرسه تاثیر می گذارد .

همچنین اصول بهداشتی در تهیه ومصرف غذا برای پیشگری از بیماری  های منتقله از غذا باید رعایت شود انواع آلودگی های میکروبی با عوارضی همچون تهوع،اسهال ، استفراغ واختلالات گوارشی  دانش آموزان را به خطر می اندازد.

وی اظهار کرد دانش آموزان باید نکات زیر را قبل از تهیه ومصرف غذا رعایت کنند :
قبل از تهیه وخوردن غذا ومیان وعده دست ها و هر بار دستشویی رفتن با آب وصابون شسته شود.

از خریدن  مواد غذایی   که دوره گردها  می فروشند  مثل لواشک ، آلوچه ،فلافل وسمبوسه خوداری شود.

وی خاطر نشان کرد :در صورت عرضه غذایی پخته باید نکات زیر رعایت شود :کم نمک  باشد وکم چرب وروغن به کار رفته اسید چرب ترانس کم تر از 5درصد داشته باشد .

انتهای پیام/ی



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.