سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

استفاده از شبکه نظارت ۱۲ هزار نفری برای برگزاری انتخابات در لرستان

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان از استفاده از شبکه نظارت ۱۲ هزار نفری برای برگزاری انتخابات در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سپهوند گفت: این تعداد برای نظارت بر امر برگزاری ۵ امین دوره انتخابات خبرگان و ۱۱ امین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به کار گرفته می شوند.

وی افزود: این افراد از مجموعه خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان، روحانیون انتخاب شده اند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه با استفاده از این ظرفیت قول می دهیم که نظارت مطلوب و دقیقی که وظیفه ما بوده را در برگزاری انتخابات داشته باشیم گفت: جلسات فراوانی از سوی شورای نگهبان با حضور روسای نظارت استان ها با حضور آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان کشور داشته ایم که ایشان هموراه بر چند اصل در این جلسات تاکید داشتند.

سپهوند رعایت مسائل شرعی در بحث نظارت و رسیدگی به صلاحیت ها از سوی ناظرین و هیئت های اجرایی انتخابات را یکی از مباحث مورد تاکید دبیر شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید اصول اعتقادی و دینی همواره مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: ناظرین انتخابات و هیئت های نظارت مکلف هستند که وظایف شرع مقدس اسلام را رعایت کنند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان همچنین معیار قرار دادن قانون از سوی هیئت های نظارت را یکی دیگر از تاکیدات دبیر شورای نگهبان برشمرد و گفت: هیئت های نظارت باید همواره مقید به قانون باشند و قانون را در تمام زمینه های کاری خود مدنظر قرار دهند.

سپهوند همچنین رعایت اخلاق از سوی هئیت های نظارت را یکی دیگر از مباحث مورد تاکید دبیر شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: ناظرین بر انتخابات مکلف هستند اخلاق اسلامی را در مواجه با مخاطبین خود رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.