سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان فارس بیش از 344 واقف زن دارد

استهبان،شیراز و جهرم بیشترین واقفان زن را در استان فارس دارا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ستاد خبری هفته وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی  مدیر کل این اداره با اشاره به اینکه وقف مصداق روشنی از انفاق و تنوع حس نوع دوستی است و این سنت حسنه تاثیرات مثبتی در ابعاد اقتصادی و فقر زدایی جامعه و در زندگی اجتماعی به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: استان فارس با دارا بودن بیش از 13 هزار موقوفه، 344 واقف زن دارد که این برای استان فارس افتخار بزرگی است.

وی ادامه داد: شهرهای استهبان، شیراز، جهرم، نی ریز، داراب، ارسنجان و فسا به ترتیب بیشترین واقف زن را دارا هستند.

حجت الاسلام موسوی افزود: زنان استان فارس همچنان که در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعالانه حضور داشته اند، در عرصه ترویج فرهنگ وقف، این سنت حسنه دیرینه نیز پر تلاش ظاهر شده اند و توانسته اند با حضور فعال در این عرصه امکان بهره مندی همه اقشار جامعه را از ثروت یکدیگر فراهم کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس نقش زنان در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: از آنجایی که زن در خانواده نقش مهمی را ایفا می کند و نقطه اتصال بین اعضا در خانه است، از این رو می تواند خانواده را با این موضوع مهم آشنا کند و خانواده را برای وقف کردن آماده کند.

وی با اشاره به اینکه زنان می توانند با راهنمایی های خود سنت حسنه وقف را در جامعه ترویج دهند ابراز داشت:زنان با وجود اینکه خود، سرمایه‌گذار نبوده‌اند و منابع مالی خیلی وسیعی در اختیار نداشته‌اند، اما از همان امکاناتی که در اختیار دارند، توانسته‌اند جزو واقفان مهم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی وقف جمعی را یکی از بهترین وقف ها دانست و گفت: در این وقف هر کس با هر توان مالی می تواند واقف باشد و زنان می توانند از این فرصت، استفاده مطلوب را برده و خانواده را با بحث وقف جمعی آشنا کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: استان فارس ، وقف ، واقفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.