سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: قصد نداریم تنش با روسیه را افزایش دهیم

رئیس جمهور ترکیه گفت کشورش به دنبال آن نیست که تنش با روسیه را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی درباره ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک عراق گفت: پیش از هرچیز باید به صراحت بگویم همانطور که می دانید در پایان سال 2002 عراق که از مشکلات مشخصی رنج می برد از ما خواست برخی از نیروهای مان را به شمال عراق بفرستیم اما در زمان کنونی وضعیت کاملاً متفاوت است و همانطور که می دانید گروه تروریستی داعش وارد موصل شد و شروع به گسترش نفوذ خود در شمال عراق کرد.

وی افزود: حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سال 2014 به ترکیه سفر کرد و از ما خواست برای آموزش نیروهای عراقی، نیروی نظامی به عراق بفرستیم. بنا به درخواست وی ما اقدام به ایجاد یک اردوگاه آموزشی در منطقه بعشقیه کردیم. آن ها همه این مسائل را به خوبی می دانند و این کارها با اطلاع آن ها صورت گرفت.

من هم اکنون از العبادی می پرسم هنگامی که ما اردوگاه بعشقیه را ایجاد کردیم تو کجا بودی. از آن زمان تا کنون یک کلمه حرف نزدید و هم اکنون به خطر برخی تحولاتی که در منطقه رخ داده است این کارهایی را که به آن دست زده اید مرتکب می شوید.

اردوغان که از کاخ ریاست جمهوری جدید با الجزیره گفتگو می کرد خاطرنشان کرد: ما تعداد نیروهای آموزشی مان را افزایش داده ایم تا فعالیت های خود را در اردوگاه بعشقیه تقویت کنیم. همه نیروهایی که آنجا حضور دارند نیروهای جنگنده نیستند بیشتر افرادی که آنجا حضور دارند مربی نظامی هستند. این موضوع دارای چند جنبه است.

در آن منطقه جنبه زمینی، جنبه هوایی و جنبه مجهزسازی و آموزش وجود دارد. بنابراین نظامیان ما در اردوگاه بعشقیه اقدام به آموزش نظامی و مجهزسازی می کنند اما نیروهای پیشمرگه به لطف مجهزسازی و آموزشی که به آن دست پیدا می کنند به عنوان نیروی جنگنده فعالیت خواهند کرد و نیروهای ائتلاف بین المللی عملیات های هوایی انجام خواهند داد. همچنانکه می دانید این مساله چیز جدیدی نیست.

این یک عملیات طولانی مدت است که بسیاری از گروه های تروریستی ازجمله گروه تروریستی داعش را هدف قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: عراقی ها می توانند به شورای امنیت سازمان ملل متحد متوسل شوند این حق طبیعی آن ها است اما این کار یک اقدام صادقانه محسوب نمی شود. ما اطمینان داریم که گام های مقامات عراقی با آخرین تحولات منطقه یعنی اقدام های روسیه و ایران هماهنگ شده است.

من معتقدم شورای امنیت سازمان ملل متحد می داند که این اقدام عراقی ها اقدامی است که صادقانه نیست. شورای امنیت با همین رویکرد قطعنامه صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۴
اردوغان خائن کذاب