سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیگر نمایش کمدی «اتفاقات»:

نمایشی که از تقابل هنر و سیاست می گوید

نمایش کمدی «اتفاقات» از تقابل هنر و سیاست می گوید، سیاستی که قربانی آن همیشه در آخر هنر است.

امین قاضی گوینده شبکه رادیویی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حضورش در نمایش کمدی «اتفاقات» گفت : نمایش کمدی «اتفاقات» اولین تجربه کاری و همکاری حرفه ای من با یک تیم تئاتر است ، ازمیثم عبدی خیلی ممنونم که من را برای بازی در این نمایش انتخاب و اعتماد کرد .  

وی در خصوص ایفای نقش خود در کمدی «اتفاقات» بیان کرد :  من شخصیت مردی بانکدار و ثروتمندی را بازی می کنم که از اصل وجودیم دور است و البته ادا کردن آن هم مشکل نبود بلکه بازی در نقش یک سرمایه دار حس خوبی را به من منتقل کرده است .  

گوینده برنامه «صبح تهران» در ادامه عنوان کرد :  قریب به ده سال است که در عرصه دوبله و اجراهای رادیویی فعالیت می کنم و تجربه حضور در صحنه تئاتر کار و حس متفاوتی دارد که درک کردنش سخت و پیچیده نیست و عباس جمشیدی و میثم عبدی بیشترین کمک را به من در ادا و اجرای هر آنچه بهتر شدن نقش این مرد سرمایه دار بانکدار کردند .  

قاضی نمایش کمدی «اتفاقات» را اینگونه روایت کرد :  کمدی «اتفاقات» درد خیلی از هنرمندان بازیگران و تقابل سیاست و هنر را نشان می دهد ، هنر همیشه قربانی سیاست را روایت می کند ، روایتی که هنر را در خدمت سیاست بر صحنه به اجرا درمی آورد . 

وی در ادامه یادآور شد:  به عقیده من نمایش کمدی «اتفاقات» یاد آور دیالوگ ماندگار فیلم «کمال الملک» ساخته مرحوم علی حاتمی است ، در جایی که کمال الملک به نناصرالدین شاه می گوید: «دانستم که قدر گوهر خیلی بیشتر از هنر است». این موضوع و اساسی است که به خوبی در اتفاقت دیده می شود . 

قاضی در خصوص دلایل انتخاب و بازی در نمایش کمدی «اتفاقات» اظهار داشت : حقیقت این است که من پیش از حضور در اتفاقت هم نیز کار تئاتر را دوست داشتم و تجربه اندکی از حضور بر صحنه ی نمایش دارم که بنا به دلایلی این تصمیم نهایی نشد و راه و مسیرم بر گویندگی و دوبله پیش رفت و حالا امروز که دوباره به تئاتر برگشتم خیلی خوشحالم و مطمئن هستم که با پیشنهاد عبدی تجربه ی خوبی را پشت سر می گذارم .  

وی در ادامه گفت : میثم برای من رفیق و راهنمای خوبی است و بر روی صحنه و کارگردانی میثم رادیو نیست و همچنین به شدت جدی و محکمتر عمل می کند ، البته من پیش از این در مسابقه «صد در صد»  رادیو تهران گوینده برنامه میثم عبدی بودم و تهیه کنندگی و جنس فکر آن را می دانم، که همین رفاقت در کار بسیار کمک کرد تا یکدیگر را بهتر درک کنیم و من راحت تر بتوانم نقش بانکدار را را بهتر درک کنم . 

گوینده برنامه «صفر و بیست» و یک به بازخورد خوب مردم اشاره کرد و گفت : خوشبختانه مخاطبان خوبی را دراین چند شب داشتیم ، اما بدشانسی که وجود داشت به تعطیلی های پی در پی و باران و ترافیک های تهران برخورد کردیم ، البته اکثر مخاطبان قریب به اتفاق راضی و با لبی خندان از سالن بیرون می رفتند و فکر میکنم توانستیم آنچه باید می رساندیم را انتقال بدهیم . 

قاضی دیباچه کمدی «اتفاقات» را اینگونه به پایان رساند و بیان کرد:  تشکر می کنم از اعتماد میثم عبدی و عباس جمشیدی که بسیار برای حضور و اجرای این نقش کمک کردند ،  در بسیاری از جاها با صدایم درگیر بودم و خارج می رفتم که با راهنمایی های میثم عبدی رعایت شد و مردم هم محصول نهایی ما را دوست داشتند .  

گوینده برنامه «رادیوها روشن» به دو برنامه خود در رادیو تهران اشاره کرد و گفت :  در حال حاضر دو برنامه زنده «صبح تهران» و «رادیوها روشن» را بر روی آنتن رادیویی شبکه تهران دارم و تمام سعی ام را کرده ام که در صبح هایی که با اسماعیل باستانی هستم در خدمت شنوندگان عزیزمان باشیم و صبحی را به معنی واقعی بخیر کنیم .  

وی درد ادامه در خصوص حضورش در سایت «شادشو»  (صبح جمعه با شما)  گفت :  سابق بر این با (باشگاه چاخنستان) درکنار دوستانم در «صبح جمعه با شما» بودم و حالا با این تغییر روند به احتما زیاد آیتم خای دیگر ی هم نیز اضافه می شود . 

قاضی افزود: «صبح جمعه با شما» مخاطبان خاص به خودش را داشته و حفظ می کند اما در سایت کار کمی مشکل تر می شود ، آیتم ها باید به حدی برسند که در صفحات مجازی به اشتراک با دیگر گروه ها دربیایند و جذابیت و گیرایی مخصوص به خودش را داشته باشد .  

وی در پایان نگرانی خود را درخصوص پاتوق نشین های «صبح جمعه با شما» عنوان کرد :  کمی نگران شنوندگان پاتوقی برنامه «صبح جمعه با شما» هستم ، مخاطبینی که به پیچ رادیو عادت کرده اند تا ما را بشنوند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.