سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

40 درصد از بازار داخلی کشور در انحصار کفش‌های قاچاق است

رئیس هیأت مدیره جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به هجمه گسترده قاچاق انواع کفش خارجی به کشور گفت: در حال حاضر سهم کفش‌های قاچاق در بازار داخلی 30 تا 40 درصد است.

علی لشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه صنعت کفش ایران بیشترین ضربه و صدمه را از ناحیه قاچاق کفش متحمل شده گفت: آمارهای جهانی نشان می‌دهد که در سال 2014، 492 میلیون دلار کفش خارجی به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

وی افزود: بررسی آمارهای گمرک که اعلام می‌کند میزان واردات رسمی کفش به کشور 6.8 میلیو ن دلار است نشان می‌دهد تا چه حد بازار کفش داخلی مورد هجوم قاچاقپاپوش خارجی است.

لشگری با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت کفش ایران توانایی تأمین 80 درصدی نیاز بازار داخلی را به خوبی دارد اظهارکرد: آنچه برای صنعت کفش ایران بسیار نگران‌کننده است معضل قاچاق است که موجب شده شرایط رقابت تولیدکنندگان داخلی در این بخش با تولیدکنندگان خارجی به هیچ وجه شرایط برابر و مساوی نباشد.

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه صنعت کفش ایران به هیچ وجه مخالف واردات رسمی کفش به کشور نیست گفت: واردات رسمی موجب ارتقای کمی و کیفی تولید کفش در داخل کشور می‌شود که از سوی تمامی تولیدکنندگان و صنعتگران کفش وطنی مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد.

به گفته لشگری صنعت کفش ایران به دلیل قدمت چند هزار ساله خود هیچگاه از تحولات به روز صنعت کفش جهانی به دور نبوده و حتی در شرایط تحریم نیز سعی شده تا با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در این بخش و نیز حضور در بازارهای جهانی شرایط تولید کفش صنعتی در ایران کاملا به روز شده و به روز بماند.

رئیس هیأت مدیره صنعت جامعه کفش ایران با اظهار خوشبینی از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: رفع محدودیت‎‌های تجاری موجب می‌شود تا صنعت کفش ایران از نظر دسترسی به مواد اولیه ارزان و مرغوب و نیز هزینه‌های مبادلاتی در شرایط برابری با سایر تولیدکنندگان خارجی قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی با برداشته شدن تحریم‌ها هزینه‌های تولید کفش صنعتی در کشور کاهش یابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: دلار ، کفش ، واردات ، تولید ، بازار ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.