سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

ادامه روزهای سیاه فوتبال در استان سمنان

این روزها فوتبال استان سمنان روزهای بدی را سپری می کند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان، این روزها فوتبال استان سمنان روزهای بدی را سپری می کند و در حالی که چهار سال تصدی رییس فوتبال این شهر به پایان رسیده قرار شد عباس طالب بیدختی به عنوان سرپرست این هیئت باقی بماند اما شنیده ها حاکی است هنوز کفاشیان حکمی مبنی بر سرپرستی نامبرده صادر نکرده است.

همچنین ثبت نام برای کاندیداتوری این سمت تاکنون دوبار و به صورت قانونی انجام شده اما شنیده ها حاکی از آن بود که قرار است به بهانه حضور نداشتن افراد مهم در لیست کاندیداها برای بار سوم نیز انجام شود در صورتی که مسوولان فدراسیون فوتبال ثبت نام قبلی را قانونی اعلام کرده اند.

موج درگیری ها و نداشتن رضایت از مسوولان هیئت فوتبال استان نیز در شهرهای گرمسار و دامغان به اوج خود رسیده است.

در آخرین اتفاق هم شاهد درگیری تماشاچیان و بازیکنان در یکی از مسابقات لیگ استان در دامغان بودیم که سبب نارضایتی دامغانی ها و تهدیدشان مبنی بر خروج از فعالیت های فوتبالی در همه رده ها شد.

در آخرین دیدار مرحله مقدماتی فوتبال لیگ استان تیم های استقلال نوین دامغان و سرخه به مصاف هم رفتند که این بازی به نفع دامغانی ها به پایان رسید.

 قضاوت این بازی پرافت و خیز را حسین زرگر داور لیگ برتری استان سمنان بر عهده داشت که بعد از اتمام این بازی دروازه بان سرخه به تحریک تماشاچیان پرداخت و درگیری هایی در خارج از زمین و پس از اتمام مسابقه رخ داد که ناظر بازی محمد ترحمی ،یکی از داوران لیگ برتری فوتسال آن را به کمیته انضباطی ارائه داد و در نتیجه آن تیم دامغان به انجام دو بازی در شهر بی طرف شد در حالی که شنیده ها حاکی از آن است که نظارت داور فعال در مسابقات باشگاهی خالی از اشکال نیست.

در نتیجه این حکم باشگاه استقلال نوین دامغان با انتشار بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: حکم اخیر کمیته انضباطی و اقدام این کمیته در صدور احکام سنگین بر علیه تیم فوتبال استقلال نوین به ویژه اعلام رای مضحک انجام دو  بازی در شهر بی طرف به عنوان میزبان را مصداق بارز ناعدالتی در ورزش و تصمیمات قومی و منطقه ای و نیز برخوردهای حذفی و بازدارنده با توسعه ورزش در استان  و نیز سنگ اندازی بر سر راه حمایت های عملی از ورزش قهرمانی است.

در این بیانیه همچنین با اشاره به  نخستین روزهای طرح موضوع بی عدالتی در هیئت استان که با اتهام‌زنی‌های ناباورانه از سوی ناظران شروع و با فرافکنی و راه‌اندازی پروژه پرونده‌سازی ادامه یافت و در نهایت با صدور احکام سنگین پایان پذیرفت معلوم بود که هدف، چیزی جز تلاش همه جانبه و 
هدفمند برای محروم کردن تیم استقلال نوین و به ویژه شهر دامغان از حضور در لیگ استان نیست و این موضوع نیز با اظهارات و اقدامات ضد و نقیض آقایان صورت پذیرفت.

بی‌تردید اعلام این رای و محروم کردن تیم فوتبال استقلال نوین از بازی های خانگی و احکام سنگین دیگر بر علیه تیم و دیگر عوامل این تیم نمی‌تواند کارنامه‌ای روشن و موفق برای کمیته انضباطی هیئت استان و مسوولین و دیگر دست‌اندرکاران ورزش استان تلقی شود و اعمال تسویه‌ حساب‌های شخصی و قومی از سوی برخی افراد به نام قانون به هیچ عنوان پسندیده نیست، مشابه چنین تلاش‌هایی، پیش از این و با صدور احکام این چنین صورت گرفته است. 

هنوز هواداران فوتبال استان به یاد دارند که در بازی گذشته همین دو تیم، با اتفاقات مشابه و چه بسا بدتر و ننگین تر چه اجحاف‌هایی در حق فوتبال دامغان تحمیل شده و در سایه نامهربانی‌های همین کمیته‌ انضباطی و مسوولان، حق مسلم تیم‌ فوتبال دامغان در شهر سمنان زیر پا گذاشته شد و آقایان با برخوردها و تصمیم‌های غیرمسوولانه و سوال ‌برانگیز، مانع صدور رای برای تیم‌های سمنانی و به اصطلاح نور چشمی آقایان شدند. 

 بدین وسیله اعلام می‌داریم در صورت تحقق پیدا نکردن حق فوتبال دامغان و باشگاه استقلال نوین، این باشگاه کلیه فعالیت های ورزشی خود اعم از تیم بزرگسالان و تیم های پایه که در دو رده نونهالان و جوانان در فصل آتی نماینده شایسته استان در مسابقات منطقه ای باشگاه های کشور است به حال تعلیق در آورده و از حضور در مسابقات آتی انصراف خود را اعلام می دارد و پیگیر حقوق خود از مراجع بالاتر خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.