سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

اجرای برنامه آموزش پیشگیری از سرطان درقزوین

برنامه مداخله آموزش پیشگیری از سرطان در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در این برنامه کارکنان دستگاه های اجرایی، خدمات دهندگان سلامت و فعالان سازمان های مردم نهاد به عنوان گروه های هدف، آموزش دریافت می کنند.

سعید اسکویی افزود: آموزش جامعه هدف به منظور پیشگیری از بیماری سرطان، بر شناخت شایع ترین سرطان ها در ایران و استان قزوین متمرکز است؛ این برنامه شامل برگزاری کلاس های آموزشی و همایش های علمی، برپایی نمایشگاه سلامت، تهیه و توزیع بسته های آموزشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های مجازی است.

وی بیماری سرطان را دومین عامل مرگ و میر در استان دانست و افزود: سال گذشته هزار و 400 مورد بیمار سرطانی در استان شناسایی شدند و 880 مورد از فوتی های استان، ناشی از سرطان بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سرطان های پوست، معده، کلون و پروستات و سینه از شایع ترین سرطان های استان و کشور است که با مصرف غذاهای کم چرب، سبزی و میوه، کاهش مصرف قند و شکر و نمک، ورزش منظم و بهبود سبک زندگی می توان تا حد قابل قبولی از بروز آنها پیشگیری کرد.

اسکویی افزود: پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل وزن، محافظت در برابر عفونت ها و محافظت از پوست، رعایت اصول ایمنی در محیط کار و منزل و مراجعه به موقع به پزشک در صورت بروز علایم هشدار دهنده، از ابتلا به سرطان ها پیشگیری می کند.

اجرای این برنامه از دی ماه در استان آغاز می شود و تا پایان خرداد سال آینده ادامه دارد.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.