سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

20 درصد افراد جامعه درگیر یکی از انواع ویروس آنفلوآنزا

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر ساله 5 تا 20 درصد افراد جامعه درگیر یکی از انواع ویروس آنفلوآنزا می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر ساله 5 تا 20 درصد افراد جامعه درگیر یکی از انواع ویروس آنفلوآنزا می‌شوند و در این بین ابتلا به این نوع ویروس H1N1 تا یک درصد می‌تواند کشنده باشد، آن هم برای افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

فیض‌الله منصوری گفت: با تغییر ژنوم ویروس و ایجاد نوع جدید ویروس آنفلوآنزا، بیشتر از همه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌‎ای سلامتشان مورد تهدید است که باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.

وی بیماران قلبی و عروقی، بیماران کلیوی، بیماران با نقص سیستم ایمنی و بیماران دیابتی و سایر موارد اینچنینی را از جمله افراد در معرض خطر عنوان کرد و افزود: این افراد در صورت ابتلا به این نوع آنفلوآنزا سلامتشان بیشتر در معرض خطر است که باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: تب بالای 38 درجه، درد عضلانی، سردرد، سرفه و در موارد اندکی بروز علائم گوارشی مانند تهوع و اسهال را از جمله علائم آنفلوآنزا است و افراد بهتر است با مشاهده این علائم هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.