سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

پژوهش باید در آموزش و پرورش راهی برای برون رفت از مشکلات باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: پژوهش باید در آموزش و پرورش راه حل عینی برای برون رفت از مشکلات جدی درون کلاس ،مدرسه،دانش اموز ،معلم ،محتوای کتاب های درسی به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پاشایی  گفت:در چشم انداز 20ساله نظام و سیاست های کلی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فن آوری مخصوصا توجه به آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت سهم پژوهش طبق هدف گذاری از تولید ناخالص ملی قرار است به 4 درصد برسد.

وی گفت :مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظام آموزشی کشور در حوزه روش ها،محتوا،اجرا،ارزش یابی و ارزیابی منابع انسانی قطعا باید به سوی پژوهش محوری حرکت بکند.

پاشایی خاطر نشان ساخت:مرکز ثقل توجه آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید توجه به پژوهش در در حوزه تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود:اگر بخواهیم آموزش و پرورش به جایگاه والای خود برسد راهی به جز پرداختن به حوزه پژوهش به معنی اعم کلمه نداریم.

وی تاکید کرد:ما در آموزش و پرورش به دنبال پژوهش های بنیادی و کاربردی دانشگاهی نیستیم و هزینه ها و برنامه ریزی ها به این سمت نیست و پژوهش در این حوزه نیاز به پاسخ قطعی و عینی برای چالش ها و نیازها که عملا در حوزه تعلیم و تربیت با آن مواجه هستیم، دارد.

پاشایی تصریح کرد:پژوهش باید در اموزش و پرورش راهی برای برون رفت از مشکلات جدی درون کلاس ،مدرسه،دانش اموز ،معلم ،محتوای کتاب های درسی، داشته و کاملا عینی حل کند.

وی خاطر نشان ساخت:در دوساله گذشته توجه به پژوهش های دانش آموزی مورد توجه قرار گرفته و در 39 منطقه و نواحی استان پژوهش سرای دانش اموزی وجود دارد و اولین پژوهش سرای روستایی نیز در استان آذربایجان شرقی برای گسترش حوزه پژوهش در سراسر استان ایجاد شده است.

مدیر کل در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش بدنبال تربیت پژوهشگران حرفه ای برای آینده نیست بلکه رسالت اصلی این است که دانش آموزان را در زندگی عملی توام با پرسش گری ، جست و جو و کنجکاوی معنا دار،هدف مند،تفکر انتقادی برای فردای کشور بسازیم.

وی گفت:پرسش گران امروز پژوهشگران فردا خواهند بود و در اموزش و پرورش مجبور به کاربست همه یافته های مکرر و مشابه پژوهش های نیستیم و یافته های پژوهشی را می طلبیم که از درون کلاس،مدرسه،بدنه آموزش توسط مربیان و معلمان ایجاد شده است تا آنها منبعی برای شناخت و دانش افزایی باشند نه نقشه راه یادگیر در کلاس درس.

پاشایی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید پنجره ای برای احیای مجدد امر پژوهش ایجاد شده و در استان آذربایجان شرقی انگیزه بالایی برای این کار وجود دارد و تلاش های استاندار محترم استان برای ایجاد منطقه ویژه علم و فن آوری ربع رشیدی و برگزاری نمایشگاه های فن اوری در استان نمادی از توجه مسئولان استان به پژوهش دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد :پژوهش در متن زندگی،متن مدرسه،روح فراگیران جریان داشته باشد و اختصاص به قشر خاص نداشته باشد.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.