سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در جمع سپاه پاسداران بوشهري:

سپاه امروز با تمام وجود براي دفاع از ارزش‌هاي انقلاب ايستاده است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: حفظ و تقويت ارزش‌هاي بسيج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از اصلي‌ترين رسالت‌هاي امروز ما براي دفاع، حفظ انقلاب و كشور و معرفي انقلاب به بيرون و توسعه و الهام بخشي انقلاب است

به گزارش حوزه حقوقي- قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي صبح شنبه با حضور در گردهمايي سياسي سپاه استان بوشهر كه در محل سپاه امام صادق(ع) برگزار شد، با بيان اينكه اگر انسان بخواهد درباره ايام عاشورا و محرم سخني بگويد بايد از امام حسين(ع) الهام بگيرد، گفت: در محرم حال و هواي زمين و زمان انسان را به اين الهام گيري ترغيب و دعوت مي‌كند و از زماني كه امام حسين(ع) هنگامي كه قصد حركت به سمت مكه داشتند با برادرشان محمد حنفيه و ساير بزرگان تصميمشان را اعلام كرده و متن وصيت نامه اي را نگارش كرده و به برادرشان سپردند.

وي در ادامه با اشاره به متن كوتاه، بسيار بلند و عميق در نامه امام حسين (ع) به برادر شان محمد حنفيه افزود :امام حسين (ع) در نامه خود بعد از حمد و ثناي خداوند مي‌فرمايد: من از روي هوا و هوس حركت نكردم. دنبال استيلا، جاه‌طلبي و بلندپروازي نيستم. دنبال برپا كردن شورش نيستم. نمي‌خواهم در جامعه هرج و مرج و اخلال ايجاد كنم. نمي‌خواهم ظلمي به كسي روا دارم. مي‌بينم مسير زندگي مردم مسلمان از آنكه مسيري كه جد من براي سلامت، رستگاري، پاكي و... انسان‌ها طراحي كرده بود خارج شد. من اراده كردم مردم را به خوبي‌ها دعوت كنم. مردم را از بدي‌ها دور بدارم.

حجت اسلام پور محمدي تصريح كرد: دعوت به خوبي و امر به معروف و نهي آنچه كه خدا بدش مي‌آيد رسالت امام حسين(ع)، مردان بزرگ و رسالت امت‌هاي بزرگ و ملت‌هايي است كه مي‌خواهند بزرگ زندگي كنند. ملت‌هايي كه تصميم دارند فراتر از زمان و موقعيت خودشان زندگي كنند. آنان كه مي‌خواهند خود را براي هميشه تاريخ جاودانه و ماندگار كنند. مردمي كه مي‌خواهند خود را به ابديت پيوند دهند. البته خوبي محض وجود ذات مقدس باري تعالي است و انسان‌هاي بزرگ خود را به خدا و خوبي مطلق، پيوند مي‌زنند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: امام حسين به اين دليل جاودانه شد كه به خدا پيوست. شهداي انقلاب و دفاع مقدس را مشاهده كنيد. اكثرشان در جواني به شهادت رسيدند چرا كه شهدا به خدا پيوستند، جاودانه شدند و اين مسئله سابقه و سن و سال نمي‌شناسد به دليل اين كه شهدا بصيرت داشتند و بصيرتي كه بتواند چشم انسان را باز كند زبان و ادبيات ديگري دارد. شهدا و جوانان ما كه ماندگار شدند و همه حسرت حال آنان را مي‌خوريم از بصيرت برخوردار بودند.

وي تصريح كرد: شهدا تاريخ را در نورديدند. تمام هستي را تحت تأثير خود قرار داد. كون و مكان در برابر اين عظمت كرنش كرد. تمام حادثه عاشورا حدود ده ساعت به طول انجاميد. اما هنگامي كه انسان قدرت پرواز پيدا مي‌كند و به امواج مي‌رسد ديگر سرعت نور مقابلش بي معنا مي‌شود. اين، حادثه كربلا و حماسه حسيني است. چون امام حسين(ع) به آنچه خدا مي‌خواست امر و از آنچه خدا نمي‌پسنديد نهي كرد. اگر انسان مي‌خواهد جايگاه والاي ايماني و ولايت بر مؤمنين، سرپرستي و تكفل مؤمنين را بر عهده بگيرد و غمخوار جامعه ايماني باشد و دلش براي بندگان خدا بسوزد بايد به دنبال امر به معروف باشد. همه را به خوبي و دفاع از حق دعوت كند و در برابر منكرات بايستد.

پورمحمدي افزود: زماني انسان با زبانش دعوت به معروف و نهي از منكر مي‌كند و اگر انسان ضعيف‌تر باشد با قلبش اين كار را مي‌كند.قدم اول امر به معروف و نهي از منكر قلبي است و قدم بعدي ابراز علاقه نسبت به خوبان و ابراز تنفر نسبت به بدان است .

وي در ادمه خاطر نشان كرد:مرحله بعدي لازم است با هستي و وجود امر به معروف و نهي از منكر را احياء كرد و اگر هر چه درجه خلوص انسان‌ها بيشتر شود قدرتشان براي امر به معروف و نهي از منكر بيشتر مي‌شود و امروز ايستادن مقابل آمريكا همين وضعيت را دارد در حال حاضر نظام جمهوري اسلامي با تمام وجود مقابل آمريكا ايستاده است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور خطاب به مسئولان سپاه بوشهر در ادامه بيان كرد:اگر با تمامي منكرات مبارزه كردي تبديل به امام حسين(ع) و امام خميني مي‌شوي اما اگر مقابل جرثومه فساد يعني اسرائيل ايستادگي كردي تبديل به رهبر معظم انقلاب و نماد سرو قامت امر به معروف و نهي از منكر خواهيد شد .


اصلي‌ترين رسالت امروز حفظ و تقويت ارزش‌هاي بسيج و سپاه است

پور محمدي در ادامه با طرح اين سؤالاتي مبني بر اين كه چرا امروز سپاه پاسداران اين قدر عزيز است؟! چرا سپاه در چشم امام و رهبري و خوبان اين قدر بزرگ است؟! چرا سپاه اين قدر در چشم دشمنان مبغوض است؟! و يكي از بزرگ‌ترين جرم‌ها و پرونده هاي اتهامي ما اين است كه جمهوري اسلامي ايران سپاهي تاسيس كرده كه اين‌ها هر جا خرابكاري مي‌كنند. امنيت و نظامات بين‌المللي را مختل مي‌كنند. چرا فرماندهان ما دچار بغض كينه استكبار هستند. چرا برادر عزيز ما سردار سليماني اين قدر مورد دشمني غرب قرار گرفته است؟!گفت: امروز فرماندهان سپاه نماد دفاع از حق شده‌اند چرا كه با تمام وجود براي دفاع از ارزش‌هاي انقلاب ايستاده‌اند، و عليه دشمنان حقيقت قيام كرده‌اند.

وي با خطاب قرار دادن حاضران و بيان اين سؤال كه چرا استكبار و اسرائيل و وابستگانشان اين قدر از شما مي‌ترسند؟!، خاطرنشان كرد: دشمنان اسلام و انقلاب به خاطر اينكه شما ارزش‌ها را در خود متجلي كرده‌ايد هراسناك است چرا كه سعي كرده‌ايد وصف ايماني خود را تقويت كنيد و سپس ولايت مداري را مأموريت خود قرار داده‌ايد و استكبار به دليل اينكه سپاه غمخوار انقلاب اسلامي و جان فداي جمهوري اسلامي ايران باشد را دوست ندارد..

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه انسان‌هاي مؤمن نسبت به سلامت اقتصادي جامعه‌شان بسيار جدي هستند، تصريح كرد: مؤمنان تلاش مي‌كنند جامعه‌شان از نظر اقتصادي بسيار پاك باشد مؤمنان نسبت به جامعه‌شان بي تفاوت نيستند و اينكه مقام معظم رهبري فرمودند قرارگاه خاتم‌الانبياء به سمت مناطق محروم كشور برود به اين دليل است كه مؤمنان نسبت به محروميت‌هاي اقتصادي بي تفاوت نيستند.

وي با اشاره به اينكه قرآن بعد از امر به نماز و زكات اطاعت از خدا و رسول او را توصيه مي‌كند تاكيد كرد: مؤمنان كاملاً در اختيار خدا بوده و اوامر خدا و رسول خدا و به دنبال آن اوامر رهبري خود را گوش فرا مي‌دهند و به هر حال موضوع اطاعت يك اصل براي خوبان است و انساني كه مي‌خواهد بگويد من دل در گرو خوبي دارم بايد بگويد خدايا من هميشه گوش به فرمان هستم.

پورمحمدي با بيان اينكه به رغم تمام سختي‌ها و مشكلات شاهديم ملت ايران دوستان بسياري پيدا كرده است، گفت: عشق به ملت ايران بين ملت‌ها به وفور ديده مي‌شود و اين علاقه بين ملت‌هايي ديده مي‌شود كه اشتراكي با ما ندارند چون ملت ايران نماد عملي براي اين جذب دارد. اين نماد، خداخواهي و ايستادگي مقابل ظلم است كه مصداقش بسيج و سپاه است.

وي در ادامه افزود: آنچه در دل ملت‌ها عشق ايجاد كرده ارزش‌هايي است كه در جامعه ما توسط برادران بسيجي و سپاهي ما خلق شده است. حفظ و تقويت ارزش‌هاي بسيج از اصلي‌ترين رسالت‌هاي امروز ما براي دفاع، حفظ انقلاب و كشور و معرفي انقلاب به بيرون و توسعه و الهام بخشي انقلاب است.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري به مناسبت روز بسيج گفت: مقام معظم رهبري در بين بسيجيان و پاسداران با بيانات بلند خود فرهنگ بسيجي را تبيين كردند. اين بيانات خود يك عمليات بصيرت افزايي در حوزه اجرا و عمل بود. ايشان از بسيجيان مي‌خواهند سياسي باشند ولي هشدار مي‌دهند كه در بازي سياسي نيافتند. چرا كه اگر سياسي زده شديم جايگاه ما پايين مي‌آيد.

پور محمدي گفت:رهبري مي‌فرمايد مي‌خواهم بسيجيان اهل تعبد شوند اما اهل ريا نشوندچرا كه اگر رياكار شديم ديگر اهل عبادت نيستيم بسيجيان دنبال دنيا، توسعه و گسترش دنيا و علم باشند اما تسليم دنيا و علم زده نشوند. بسيجي بايد قانون‌مدار باشد اما جسارت خود را از دست ندهد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه فرازهاي بيانات مقام معظم رهبري درباره فرهنگ بسيجي بسيار كاربردي و مانند نقشه راه مي‌ماند، گفت: حال اين سؤال مطرح مي‌شود كه چرا آقا اين عمليات را انجام مي‌دهد؟! چون امروز بسيج و سپاه از مرحله بصيرت يك پله بالاتر هستند و به عنوان مثال قرآن براي هدايت همه مردم نازل شده است اما در اول سوره بقره مي‌خوانيم «هدي للمتقين» مفسرين مي‌گويند يعني اگر انسان متقي شد نياز به يك مرحله هدايت بالاتر دارد چرا كه بايد دست انسان‌هايي كه به تقوا رسيدند براي حركت به سمت بالا گرفته شود.

وي درادامه با بيان اينكه انسان ها اگر يك لحظه غفلت شود انسان سقوط مي‌كند، گفت: آنان كه به بالاي قله رسيدند احتياج به راهنمايي دارند كه قدم به قدم آنان را بالاتر ببرند و به اين خاطر است كه امروز امام و رهبر ما ، مقام معظم رهبري به بسيجيان مي‌گويد شما مسير را درست آمده‌ايد ولي كارتان بسيار حساس‌تر شده است.

حجت اسلام پور محمدي در ادامه به سياه نمايي دشمنان عليه بسيج و سپاه اشاره كرد و گفت: سپاه و بسيج امروزه داراي يك قدرت، توان و داراي تخصص است و سپاه سازمان و دكترين مناسب و يك فرهنگ مشخص و تعريف شده دارد. حالا ديگر كسي اجازه ندارد شما را راديكال و تندرو خطاب كند.

رييس سازمان بتزرسي كل كشور با بيان اين كه در حال حاضر كشور هاي دنيا براي سپاه يك حساب ويژه باز كرده اند ،گفت: امروزه كشور هاي دنياديگر رفتار من و شما و هر حركت كوچك ما را رصد مي كند و به لطف و عنايت خدا در اين جايگاه قرار گرفتيم و سپاه تبديل به جندالله و حزب‌الله شده است و بايد تلاش كنيم تا تمام آن ويژگي‌ها و ارزش‌ها را در خود متجلي كنيم./خ
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.