سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 16 مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از فعالیت‌های سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشرفت اهداف خود یعنی بهبود شاخص‌های سلامت در سطح دنیا، انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سومین نشست کشوری مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی که روز گذشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اعلام این مطلب، افزود: سازمان بهداشت جهانی تعدادی از مراکز پژوهشی را در سطح دنیا به عنوان مراکز همکار، انتخاب می کند.

وی تصریح کرد: در ایران 16 مرکز تحقیقاتی به عنوان مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی، پژوهش‌های حوزه سلامت را انجام می دهند و تحقیقات علمی این مراکز، شاخص و برجسته است که در برنامه های پژوهشی سازمان جهانی بهداشت در نقاط مختلف دنیا، مشارکت می کنند.

دکتر ملک زاده گفت: مراکز ایرانی همکار با سازمان جهانی بهداشت، در خصوص مسائل مربوط به ایران و منطقه به این سازمان مشورت می دهند و هدف از  نشست کشوری مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی نیز هماهنگی بیشتر، برقراری ارتباط بهتر با سازمان بهداشت جهانی و همچنین فعال تر شدن این مراکز در زمینه های پزشکی در سطح بین المللی بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تأکید کرد: مهم ترین دلیلی که هنوز پزوهش ها در بخش دولتی انجام می شود این است که در کشور تعداد نهادهای خصوصی که دارای بخش تحقیق و توسعه هستند اندک است و نهادهای خیریه موجود نیز بیشتر در حوزه درمان سرمایه گذاری می کنند.

وی افزود: به منظور تقویت حضور بخش خصوصی در حوزه پژوهش  در این دولت برای نخستین بار به مراکز تحقیقاتی خصوصی، مجوز اعطا کردیم که در 2 سال اخیر، حدود 12 مرکز خصوصی را تأیید کرده ایم و مراحل اعطای مجوز به تعداد دیگری از این مراکز نیز در حال انجام است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بر لزوم تقویت بخش تحقیق و توسعه در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور تأکید کرد و گفت: این صنایع می توانند بودجه هایی را به بخش تحقیق و پژوهش اختصاص دهند.

دکتر ملک زاده در پایان ابراز امیدواری کرد تا با به رسمیت شناختن مراکز خصوصی، در آینده شاهد حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی در تحقیقات و پژوهش‌های حوزه سلامت باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.