سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک عضو کمیسیون عمران:

خدمات بدون کیفیت با قیمت بالا مفهوم ندارد/ نظارت باید حرف اول را بزند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به خاطر مشکلات متعدد حمل و نقل هوایی آزادسازی قیمت‌ها یک ضرورت است اما باید نظارت و مدیریت درست در این زمینه صورت گیرد.

بائوج لاهوتی نماینده مردم گیلان و لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل هوایی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه این آزادسازی باید اتفاق بیفتد اما نکته مهمی که در این خصوص  است بحث ارائه خدمات با کیفیت مناسب است که هنوز وضعیتش مشخص نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: این آزادسازی و تعریف نرخ در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد حتی بحث خدمات نیز اختیاری است چنانچه برخی از مشتریان علاقمند به استفاده از خدمات و برخی دیگر نیز دوست ندارند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

لاهوتی گفت: اما در کشور ما مشتری چه از خدمات استفاده کند و چه نکند باید به اجبار بهای آن را بپردازد.

وی با اشاره به اینکه البته شرکت‌های هواپیمایی ما نیز که بخش خصوصی هستند باید توجیه اقتصادی داشته باشند تصریح کرد: ولی این توجیه اقتصادی نباید هزینه‌ها را بر دوش مردم تحمیل کند.

وی در پاسخ به این سوال که درآمد مردم با افزایش ناگهانی قیمت‌ها همخوانی ندارد، گفت: یا حاکمیت درآمد مردم را تغییر دهد یا تفاوت یارانه را به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت کند.

وی در پایان گفت: در هر صورت به خاطر مشکلات عدیده شرکت‌های هواپیمایی راهی به جز آزادسازی قیمت‌ها وجود ندارد اما به شرطی که این مسئله با مدیریت و نظارت صحیح صورت گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.