سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آنفولانزا نوع A شرایط غیر عادی در اصفهان ایجاد نکرد

مسئول بیماریهای واگیردار معاونت بهداشت خبر داد:تا کنون شرایط غیر عادی از بیماری آنفولانزا در اصفهان گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛  دکتر فدایی مسئول بیماریهای واگیردار در معاونت بهداشت در خصوص میزان مبتلایان به بیماری آنفولانزا گفت:تعداد مبتلایان به این بیماری امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که به خاطر طبیعت فصل دور از انتظار نیست و تا کنون از موارد بستری شده در بیمارستانها مورد خاصی از مرگ و میر گزارش نشده است.

وی افزود:افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها پایین می باشد مثل افراد مسن و افرادی که دارای بیماریهای قلبی،دیابتی،ریوی هستند ممکن است با بیماری آنفولانزا بد حال شوند.

فدایی در خصوص علت این بیماری عنوان کرد:آنفولانزا یک بیماری حاد تنفسی می باشد که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

وی با بیان اینکه آنفولانزای H1N1 جزو آنفولانزاهای فصلی و معمولی در کشور است و هر سال مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری را در کشور داریم گفت:این بیماری با تب ناگهانی و بدن درد وسرفه شروع می شود و چند روز طول می کشد.

وی در ادامه افزود:برای کنترل این بیماری اقداماتی از جمله مستقر شدن تیم مراقبت های مرزی در اصفهان و بررسی مسافران ورودی از عربستان و عراق،اطلاع رسانی مکرر از طریق رسانه ها برای رعایت بهداشت فردی،تهیه دارو برا ی درمان بیماران،تهیه واکسن برا ی کادر بیمارستانی و سرویس دهی آزمایشگاهها برای تشخیص آنفولانزا انجام شده است.

مسئول بیماریهای واگیردار معاونت بهداشت در پایان گفت:شست و شوی مکرر دست ها با صابون،مراجعه به پزشک در شروع بیماری،خوداری از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه ،نینداختن آب دهان در معابر عمومی و استراحت در منزل در ایام بیماری باعث کاهش انتقال این بیماری می شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.