سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

عدم مشاهده آنفولانزای حاد در استان چهارمحال و بختیاری

در 10 روز گذشته هیچ موردی از بیماری آنفولانزای حاد در استان چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال 100 مورد نمونه گیری درخصوص بیماری آنفولانزا در استان صورت گرفت که از این تعداد تنها 8مورد ابتلای خفیف گزارش واین افراد نیز پس از مراحل درمانی از بیمارستان ترخیص شدند.

دکتر عبدالمجید فدایی تأکید کرد: خوشبختانه در 10 روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است.

وی، تب ناگهانی، سردرد، گلو درد، آب ریزش بینی، استفراغ، کوفتگی، بی حالی و درد عضلانی شدید را از علائم اولیه آنفولانزای فصلی برشمرد و افزود: این علائم به صورت ناگهانی شروع می شود.

فدایی در مورد راه های انتقال آنفولانزا گفت: این بیماری از طریق عطسه، سرفه، صحبت کردن و همچنین دست های آلوده منتقل و منجر به شیوع ویروس می شود.

وی با بیان اینکه بیماری آنفولانزا در کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی، ریوی، آسم، سرطان، دیابت، زنان باردار و افراد دچار ضعف ایمنی با شدت بیشتری بروز می کند، از این دسته افراد خواست به نکات بهداشتی و پیشگیرانه بیشتر توجه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، شست‌وشوی مرتب دست ها با آب و صابون، تزریق واکسن و عدم تماس با افراد مبتلا را از راه‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری آنفولانزای فصلی عنوان کرد.

آنفولانزا نوعی عفونت ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با مبتلا کردن گلو، بینی، برونش ها و گاه ریه ها باعث بیماری می شود.

انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.