سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در دیدار با وزیر دارایی لبنان:

لبنان کشوری تاثیرگذار در جهان عرب و منطقه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: لبنان کشوری است که به لحاظ مساحت بزرگ نیست ولی از کشورهای تاثیر گذار در جهان عرب و منطقه است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصبحت نظام در دیدار با "علی حسن خلیل" وزیر دارایی لبنان که عصر امروز در محل مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، اظهار داشت: روابط ایران و لبنان روابط ممتازی است و در مواقع مختلف دو کشور مواضع یکسانی داشتند و همچنین یکدیگر را تقویت می‌کنند که البته بدون این همکاری‌ها نمی‌توان اهداف مشترکی را در صحنه بین المللی دنبال کرد.

وی ادامه داد: لبنان کشوری است که به لحاظ مساحت بزرگ نیست اما از کشورهای تاثیرگذار در جهان عرب و منطقه است و اولین کشور عربی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه ما متحد لبنان هستیم، افزود: هم اکنون نیز محاسبه‌ای که نسبت به ایستادگی، مقاومت،  هوشمندی و استقلال خواهی مردم لبنان می‌کنیم در واقع عامل اصلی است که دشمنان قسم خورده ایران طمع نکنند.

ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دو جانبه با لبنان در آینده به لحاظ اقتصادی تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی نیز ریشه های عمیقی برای توسعه فرهنگی وجود دارد.

وزیر دارایی لبنان: بدون ایران نمی‌توان در آینده منطقه امنی داشت

علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان نیز در این دیدار ضمن خرسندی از سفر خود به ایران اظهار داشت: شما نقش زیادی در تقویت روابط میان گروه های لبنانی و حل مشکلات این کشور داشته‌اید و همچنین سبب تقویت جبهه مقاومت هستید.

وی ادامه داد: امروز ایران در اوج قدرتمندی‌های خود برای مبارزه با چالش های نظامی قرار دارد و ما بر این باور بودیم که ایران از چالش‌ها و تحریم ها به طور قاطعانه عبور می کند.

وزیر دارایی لبنان گفت: امیدواریم در آینده توازن ارتباطات کشورهای منطقه ای با ایران برقرار شود.

علی حسن خلیل با بیان اینکه مسلم است بدون ایران نمی توان در آینده منطقه امن را داشت، خاطر نشان کرد: ایران در ترسیم سیاست‌های آینده نقش به سزایی خواهد داشت.

وی گفت: با حضور ایران نسبت به مناسبات سالهای آینده مطمئن هستیم.

وزیر دارایی لبنان گفت: ما اظهارات شما را در سوریه و لبنان برای تعیین حق سرنوشت این کشورها مورد توجه کافی قرار دادیم و مردم سوریه باید آینده سیاسی خود را به دور از فشارها ترسیم کند.

علی حسن خلیل ادامه داد: امروز جهانیان و کشورهایی که دشمنی با ایران داشتند نسبت به نقش ایران در نبرد با تروریست تکفیری اذعان دارند و احساس می کنم که خودشان در پرورش این غولی که خط و نشان می کشد سهیم بوده اند.

وی با بیان اینکه ما در کنار جمهوری اسلامی ایران بوده و هستیم افزود: در حال حاضر برای مقابله با تروریسم تکفیری کنار ایران قرار داریم و نسبت به پیروزی ایمان داریم.

وزیر دارایی لبنان افزود: علی رقم اینکه در حوزه های سیاسی محاسبات خوبی میان دو کشور برقرار است اما در حوزه اقتصادی این چنین نیست که این امر مسئولیت ما را دو چندان می کند و باید تلاش جدی داشته باشیم تا مناسبات اقتصادی را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه اقتصادی اراده خوبی را لمس کرده ایم خاطر نشان کرد: در زمینه پیشبرد رابطه دو کشور باید از فرصت ها بهره‌برداری کنیم.

وزیر دارایی لبنان گفت: بعد از رفع تحریم‌ها و پیروزی ایران در مذاکرات هسته‌ای افق‌های فراوانی را در عرصه‌های بانکی برای ما باز می‌کند و لبنان تجربیات خوبی در این زمینه دارد.

علی حسن خلیل گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در جهت حمایت از این رویکرد اقدام کند و با توجه به اهمیت این موضوع در تقویت روابط دو کشور و تامین همکاری میان بخش های مالی دو کشور می‌تواند صورت گیرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

برچسب ها: ولایتی ، لبنان ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.