سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش مجله اسلیت: پیشنهادات سخیفانه اوباما برای مبارزه با خشونت سلاح

مجله "اسلیت" نوشت: به باور کارشناسان، طرح های رئیس جمهور آمریکا برای مبارزه با کاهش خشونت سلاح کارآمد نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله "اسلیت" در گزارشی نوشت: کارشناسان آمریکایی حوزه سلاح گرم بر این باورند که طرح های اخیر باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – برای مبارزه با خشونت سلاح، تاثیری بر کاهش جرایم مرتبط با سلاح گرم ندارد.

در این گزارش آمده است: حوادث دلخراش تیراندازی در آمریکا، سیاستمداران آمریکایی را بر آن داشته است با تصویب قوانینی، مانع از تکرار این حوادث شوند. در پی وقوع حادثه مرگبار تیراندازی در ایالت کالیفرنیا که به کشته شدن 14 نفر منجر شد، رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با خشونت سلاح دو طرح ارائه کرد: ممنوعیت حمل سلاح هایی که کاربردهای نظامی دارند و ممنوعیت مالکیت سلاح برای مظنونانی که در لیست اف‌بی‌آی – اداره تحقیقات فدرال -- قرار دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: باراک اوباما در تازه ترین سخنرانی خود اظهار داشت: "کنگره باید وارد عمل شود و با سلب حق مالکیت سلاح از مظنونانی که در لیست تروریستی اف‌بی‌آی قرار دارند، همسو با سیاست کاهش خشونت سلاح قدم هایی بردارد. این مرجع قانونی همچنین باید حمل سلاح هایی که کاربردهای نظامی دارند را ممنوع کند."  در تیراندازی مرگبار "سن برناردینوی" کالیفرنیا که به تازگی رخ داد، مهاجم از یک سلاح پیشرفته نظامی استفاده کرده بود. 

نگارنده این گزارش می نویسد: با تشدید حوادث تیراندازی در آمریکا به ویژه در سال های اخیر، سیاستمداران دموکرات خواستار تصویب قوانین سخت گیرانه تری برای مقابله با خشونت سلاح شده اند. این درحالیست که به نظر نمی رسد با وجود کنگره ای که به وسیله جمهوری‌خواهان اداره می شود، طرح های دموکرات ها راه به جایی ببرد. چرا که جمهوری‌خواهان، مخالف محدودیت مالکیت سلاح هستند.

نگارنده گزارش در ادامه با طرح پرسشی می افزاید: چرا طرح های اوباما برای مبارزه با سلاح گرم سخیفانه به نظر می رسد؟ در پاسخ به این پرسش آمده است: بیشتر قربانیان سلاح گرم با تفنگ دستی به قتل رسیده اند و نه به وسیله سلاح هایی پیشرفته با کاربردهای نظامی. با این وجود، شاهد اعمال ممنوعیت یا محدودیت بر این نوع سلاح ها نیستیم. در رابطه با لیست مظنونان اف‌بی‌آی نیز گفته می شود افراد موجود در این لیست، گناهکار بودنشان به اثبات نرسیده است؛ از این رو، نباید از حق مالکیت سلاح محروم شوند.

نویسنده در پایان اینگونه نتیجه گیری می کند: با توجه به اینکه جامعه آمریکا از سلاح های گرم اشباع شده و حق مالکیت سلاح از دیرباز در این کشور آزاد بوده است، نمی توان انتظار داشت پرونده حوادث ناگوار تیراندازی در آمریکا به این زودی ها بسته شود. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.