سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

2 نفر مشکوک به بیماری آنفلوانزا در قزوین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گفت: دو نفر در این استان به بیماری آنفلوانزا مشکوک شده‌اند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سعید اسکویی با بیان اینکه آنفلوانزا بیماری فصلی است، اظهار کرد: این بیماری در فصل پاییز و زمستان نسبت به دیگر فصل‌ها شایع‌تر است.

اسکویی ادامه داد: آنفلوانزا در افراد معرض خطر از جمله افراد مسن، افراد دیابتی، بیماران قلبی عروقی، ریوی، آسمی و بیماران کلیوی شدت بیشتری دارد.

این مسوول بیان کرد: افراد در معرض خطر بیماری آنفلوانزا از جمله کودکان، بیماران قلبی عروقی، افراد دیابتی و غیره باید برای پیشگیری از این بیماری اقدام به واکسن آنفولانزا کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین عنوان کرد: شهروندان در صورت ابتلا به بیماری آنفلوانزا هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

اسکویی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از آنفلوانزا اضافه کرد: شستن مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت، مصرف مایعات، تغذیه مناسب، واکسیناسیون از جمله راه‌های پیشگیری این بیماری است.

گفتنی است: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آب‌ریزش بینی، گلودرد و سرفه ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.