سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره‌ها ارتباط با فیلم‌سازان برتر ادوار گذشته را حفظ كنند

اگر جشنواره‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود فرا زمانی نگاه كنند و در طول سال استمرار داشته باشند و با استفاده از روش‌های مختلف، ارتباط با فیلم‌سازان برتر ادوار گذشته خود را حفظ كنند می‌توان گفت كه اثرگذار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ ساسان سالور فیلم‌ساز و تهیه كننده سینما، جشنواره‌ها را یكی از فضاهای مؤثر برای پیشرفت فیلم‌سازان تازه كار دانست و اظهار كرد: اگر جشنواره ها در برنامه‌ریزی‌های خود فرا زمانی نگاه كنند و در طول سال استمرار داشته باشند و با استفاده از روش های مختلف، ارتباط با فیلم‌سازان برتر ادوار گذشته خود را حفظ كنند می توان گفت كه اثرگذار هستند. 

وی خاطرنشان كرد: نمایش فیلم كوتاه در جشنواره های كشور می تواند فضای خوبی را برای دیده شدن این آثار فراهم آورد و به گسترش مخاطبان فیلم های كوتاه بیفزاید.

این كارگردان با ذكر توصیه ای به مسئولان سینمایی كشور برای گسترش سینماهای هنر و تجربه عنوان كرد: از زمانی كه این سینماها در كشور راه اندازی شد، شاهد استقبال مخاطبان از آن ها هستیم و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود و باید مسئولان فرهنگی برای افزایش این سینماها تلاش كنند.

سالور پخش فیلم های كوتاه از طریق رسانه ملی را در جذب عموم مخاطبان تأثیرگذار دانست و افزود: نقشی كه رسانه ها در اقناع پذیری مردم دارند بر كسی پوشیده نیست و در این زمینه اگر مدیران این رسانه، برنامه هایی را برای اكران این فیلم ها اختصاص دهند هم فیلم‌سازان كوتاه از این مسیری كه پیش گرفته اند، خشنود هستند و هم مخاطبان عموم به سینمای كوتاه علاقه‌مند می شوند.

تهیه كننده فیلم سینمایی «تمشك»، وجه بین المللی جشنواره 100 را از نكات حائز اهمیت آن دانست و گفت: این جشنواره كه دیگر تبدیل به یكی از معتبرترین جشنواره های فیلم كوتاه كشور شده است و هر دوره هم بر استقبال فیلم‌سازان از آن افزوده می شود سعی كرده تا با توجه بر اقتصاد هنر و افزایش میزان جوایز خود یكی از سرآمدان در جشنواره های فیلم كوتاه كشور شود.

سالور برای پر رونق شدن فیلم كوتاه توصیه ای را به مسئولان سینمایی كشوركرد و گفت: امیدوارم مسئولان سینمایی با ایجاد بندهایی در مقررات فیلم‌سازی كشور فیلم‌سازان را مجبور كنند تا به ازای ساخت هر فیلم بلند دو فیلم كوتاه هم بسازند و به این ترتیب می توان انتظار داشت كه تحولی در سینمای كوتاه رخ دهد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.