سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

اسکان اضطراری بیش از 21هزار مسافر درمحورهای مواصلاتی استان همدان

معاون امداد ونجات استان همدان گفت: 21 هزارو821 نفر از مسافران در راه مانده به علت بارش برف وکولاک در محورهای مواصلاتی استان همدان اسکان اضطراری شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین اشرفی با اشاره به اینکه راه‌های استان همدان به سمت تهران و محورهای مواصلاتی کبودراهنگ، گل تپه و اسدآباد به همدان تا اطلاع ثانویه مسدود است و به دلیل لغزندگی جاده، 21هزارو821 نفرمسافر در راه مانده در محورهای مواصلاتی استان همدان اسکان داده شدند.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: از این تعداد مسافر در راه مانده 13 هزار و 920 نفر در شهر همدان، 900 نفر در شهر بهار، 2000 نفر در اسدآباد، 200 نفر در شهر جورقان، 3000 نفر در رزن، 2500 نفر در کبودراهنگ و 200 نفر در زاغه ملایر اسکان داده شدند.

وی ادامه داد :5400 تخته پتو به همراه 11 هزار و162 بسته غذایی اضطراری بین این مسافران که در مساجد وحسینیه ها اسکان داده شده بودند  توزیع شد.


وی افزود: با توجه به پایداری هوای سرد و کولاک برف ، مسافران تا اطلاع ثانویه می‌توانند در مکان‌ها موجود اسکان داشته باشند  تا مسیرها و ترددها به خوبی جریان پیدا کند.

اشرفی خاطر نشان کرد: روز گذشته دو تصادف زنجیره‌ای در محور ساوه به همدان رخ داد که در یک مورد 6 دستگاه سواری که از زائران کربلا بودند، قبل از نخستین عوارضی با یکدیگر برخورد کردند که 2 مصدوم برجای گذاشت.

وی عنوان کرد:  در یک تصادف زنجیره‌ای در گردنه دوخان نیز 62 دستگاه خودرو در ساعت 11 صبح دیروز برخورد کردند که 2 گذشته و 18 نفر زخمی برجا گذاشت.

وی بیان کرد: صدها خودرو که در حین تردد به سبب عدم دید کافی و لغزندگی محورها از شانه خاکی جاده لیز خورده بودند توسط نیروهای امدادی بوکسل شدند و در مسیر اصلی بازگشتند.


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان این مطلب که باید فرهنگ سازی در زمینه مهارت نکات ایمنی در خودروها به عموم مردم داده شود اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از سرنشینان خودروهای سواری مهارت لازم برای بستن زنجیرچرخ را نداشتند و در بوران و برف گرفتار مانده بودند که توسط امدادگران نجات یافتند.

وی در پایان افزود: سرنشینان خودروها باید وسایل ایمنی، مواد غذایی مناسب، لباس گرم و پتو را همراه داشته باشند .

انتهای پیام/س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.