سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تقاضای کالای قاچاق در بازار همدان کاهش یافت

رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان از کاهش تقاضای کالای قاچاق در بازار همدان خبر داد و گفت: فراوانی کالا و قیمت مناسب تمایل به کالای قاچاق را کاهش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا شجاعی با بیان اینکه بازار همدان در ثبات بوده و روزهای آرامی را طی می‌کند، اظهار داشت: کالا به اندازه کافی در بازار موجود بوده و قیمت‌ها نیز مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در بازار، کمبود تقاضا است، افزود: کاهش تقاضا سبب شده تا شرکت‌ها و واحدهای تولیدی با ارائه مشوق‌های مختلف سعی در جذب مشتری داشته باشند.

شجاعی با بیان اینکه دولت از طریق طرح وام 10 میلیون تومانی خرید کالا به دنبال تحریک تقاضا در بازار است، تصریح کرد: تسهیلاتی که در قالب سرمایه‌درگردش به واحدهای صنعتی تزریق شده به تولید کالا منجر شد ولی دپوی کالاها در انبارها سبب می‌شود تا دوباره با مشکل سرمایه‌در گردش مواجه شوند.

وی درباره کالای قاچاق نیز گفت: تمایل و تقاضای کالای قاچاق به سبب فراوانی کالا، قیمت مطلوب و رکود در بازار همدان کاهش یافته است و سبب می‌شود تا ورود کالای قاچاق به بازار همدان نیز کاهش یابد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن همدان عنوان کرد: پرونده قاچاق بزرگی در ماه‌های اخیر در همدان تشکیل نشده و امیدواریم با بازرسی‌های مستمر شاهد کاهش وجود کالای قاچاق در بازار باشیم.

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت در حوزه اصناف رقم پایینی به خود اختصاص داده است، گفت: به سبب اینکه واحدهای صنفی سوخت بالایی مصرف نمی‌کنند رقم قاچاق سوخت در این بخش بسیار پایین است.

شجاعی با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها به صورت طبیعی هر سال انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت صنف‌های آرایشگران زنانه و مردانه، سری دوزان، کت شلوار دوزی‌ها و قنادان اصلاح شده و نرخ‌نامه جدیدی برای آنها صادر شده است.


وی درباره فعالیت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان همدان نیز گفت: این انجمن ساختار جدیدی دارد که نیازمند تقویت از نظر نیرو و امکانات است اما تلاش خود را براساس اساسنامه‌ تعیین شده دارند و پیگیری‌های قانونی را نیز در این زمینه انجام می‌دهند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: این انجمن هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و اعضای آن دیدگاه‌ها و ذهنیت‌هایی دارند که باید در چارچوب زمان، مکان، شرایط، قوانین و اصول پیاده شود.

انتهای پیام/س


برای دریافت پیامکها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.