سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

دانشگاه محل تضارب آرا و انقلاب اسلامی دستاورد 16آذر است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه دانشگاه محل تضارب آراست و باید فضای نقد و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تقویت شود، گفت: انقلاب اسلامی دستاورد ارزنده 16آذر است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  سید موسی خادمی در دیدار تشکل های صنفی و انجمن های دانشجویی به مناسبت گرامید اشت 16 آذر افزود: حوادث 16 آذر بیانگر نقش تاثیر گذار جنبش های دانشجویی در روند تحولات فکری و سیاسی جامعه است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های شهدای 16آذر در دانشگاه تهران تصریح کرد: استبداد در سایه مبارزه های سیاسی و تلاش جنبش های دانشجویی از کشور رفت و آنچه امروز وجود دارد جمهوری اسلامی است و این دستاورد 16 آذر است و باید این برکت را با رفتاری خردمندانه پاس داشت.

وی با بیان اینکه نباید دانشگاه و دانشجو سیاست زده شود تصریح کرد: رسالت دانشجویان سیاسی نیست بلکه باید در کنار کارهای پژوهشی و علمی فعالیت سیاسی مبتنی بر قانونگرایی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: مبارزه با فقر، بی عدالتی و تلاش برای توسعه علمی را رسالت جامعه دانشگاهی دانشجویان دانست و افزود: در سایه این مشی مسیر حرکت برای توسعه مبتنی بر عدالت محوری فراهم خواهد شد.
وی در بخشی از سخنان خود به پر رنگ بودن مسائل سیاسی دراستان اشاره کرد و افزود: این گرایش افراطی به سیاست در استان نسبت به رسایر مناطق در رفتار دانشجویان نیز تاثیر گذاشته است.

خادمی بیان کرد: دانشجو دنبال قدرت نیست بلکه این قشر باید نسبت به مقوله عدالت ، فقر و سایر مسائل ونیازهای جامعه حساس باشند.
استاندارکهگیلویه وبویراحمد برلزوم مشارکت های سیاسی دانشجویان در کنارفعالیت های علمی تاکید کرد وگفت: نباید فعالیت های سیاسی دانشجویان در محیط دانشگاه از حدو مرز قانونی عبور کند .

وی اظهار کرد: قشر دانشگاهی باید با پرهیز از سیاست زدگی در فضای آرام و با نشاط به مشارکت سیاسی جامعه کمک کنند و در فرایند فعالیت های خود زمینه آگاهی بخشی به افراد جامعه برای انتخاب کاندیداهای اصلح را فراهم سازند.

دراین نشست شماری از دانشجویان عضو تشکل های صنفی ،انجمن های اسلامی و علمی دانشگاه های استان سئوالات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

در 16 آذر 1332 در حمله گارد رژیم ستم شاهی به دانشگاه تهران سه تن از دانشجویان به نام های مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا به شهادت رسیدند و 27 نفر دیگر دستگیر و عده زیادی مجروح شدند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: دانشگاه ، تصارب ، آرا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.