سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

انتشار فراخوان جشنواره «هنرهای تجسمی» قرآن و عترت کردستان

معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از انتشار فراخوان جشنواره «هنرهای تجسمی»در قالب خوشنویسی، پوستر و عکاسی به مناسبت هفته قرآن و عترت دراستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سیدامجد افصحی گفت: جشنواره «هنرهای تجسمی» در قالب خوشنویسی، پوستر و عکاسی به مناسبت هفته قرآن و عترت در استان برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری جشنواره خوشنویسی، پوستر و عکاسی را همزمان با هفته قرآن و عترت از سوم تا هشتم بهمن ماه دانست و افزود: علاقمندان تا 25 دی ماه می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه نتایج آثار برگزیده تا 30 دی ماه اعلام خواهد شد، بیان کرد: در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت در هشتم بهمن ماه آثار برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی موضوعات جشنواره هنرهای تجسمی را شامل سیره و سنت پیامبر اسلام (ص)، غزوات پیامبر گرامی اسلام (ص)، فریضه حج، سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن کریم، مسجد، اعیاد قربان، فطر و غدیر، واقعه تاریخی و حماسه کربلا، واقعه تاریخی غدیر، مضامین و معارف قرآنی، اربعین حسینی، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ ایثار و شهادت، حقوق همسایه، احسان به والدین، کسب حلال، توکل به خدا، حفظ محیط زیست، پرهیز از اسراف و سایر موضوعات مرتبط با معارف قرآن و عترت دانست.

افصحی با اشاره به اهداف این جشنواره، بیان کرد: رشد و گسترش هنرهای تجسمی دینی و قرآنی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان، استفاده از ظرفیت هنرهای تجسمی جهت ترویج و تبلیغ معارف دینی ایجاد امکان ارتباط سازنده و تبادل تجربه و اندیشه میان هنرمندان فعال در حوزه قرآن و عترت و فراهم آوردن بستری مناسب برای تولید و ارائه آثار تجسمی فاخر با موضوع قرآن و عترت از اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.