سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

آموزش دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی

طرح فراگیر سازی آموزش دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی در دست اجرا است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معاون آموزش و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور که برای شرکت در مراسم روز جهانی معلولین به اراک آمده بود گفت :رویکرد و نگاه ما در آموزش و پرورش استثنایی رویکرد فراگیر سازی است تا با آماده کردن زمینه ها، بتوانیم دانش آموزان استثنایی را در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان تحت پوشش قرار داده و آموزش دهیم .

غفوریان افزود : هم اکنون 45 هزار نفر از دانش آموزان استثایی در مدارس عادی مشغول تحصیلند که از طریق مدارس پیشتیبان حمایت می شوند .

وی با اشاره به اینکه 120 هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش آموزش و پروش استثنایی قرار دارند افزود: 23 هزار معلم در 1500 مدرسه کار خدمات رسانی و آموزش و پرورش و توانبخشی آنها را بر عهده دارند .

معاون آموزش و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور ارائه خدمات حمایتی در زمینه های درمانی و توانبخشی ، پرداخت هزینه های بیمارستانی و مصرف داروهای مستمر  و وسایل کمک توانبخشی را از اولویت های آموزش و پرورش استثنایی برشمرد .

در این مراسم معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم گفت: جامعه باید معلولین را باور داشته باشد تا رشد و شکوفایی آنان در جامعه فراهم شود.

رضایی افزود: دولت برای رشد و تعالی معلولین برنامه هایی در دست بررسی دارد و برای شکوفایی آنها تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و در صدد است مشکلات آنها را کاهش دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 انتهای پیام/ب

برچسب ها: اراک ، استثنایی ، معلولین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
ما معلمان استثنایی نیز از جداسازی دانش اموزان استثنایی از بچه های عادی شدیدا مخالف هسیم و اموزش این دانش اموزان در کنار سایرین را خواستاریم