سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

راه پیاده روی زائران رضوی به بهره برداری رسید

قطعه اول و دوم پیاده راه زائران رضوی به طول 22 کیلومتر در 70 کیلومتری جاده مشهد-نیشابور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار در حاشیه افتتاح قطعه اول و دوم پیاده راه زائران امام هشتم واقع در محل مسجد جوادیه در 70 کیلومتری جاده مشهد-نیشابور به میزبانی زائران در دهه پایانی صفر افتخار کرد و گفت: ایجاد مسیرهای ایمن برای زائران پیاده را از اقدامات مهم استان در دهه آخر صفر برشمرد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته 60 درصد از زائران پیاده از این محور وارد مشهد مقدس شدند، ضروری بود مسیری مناسب برای کاروانهای پیاده در نظر گرفته شود که در حد فاصل نیشابور تا باغچه به طول 43 کیلومتر به عنوان پر ترددترین مسیر حرکت زائران در دستورکار قرار گرفت.

علیرضا رشیدیان افزود: 22 کیلومتر از این مسیر امروز به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 21 کیلومتر باقی مانده آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی به محور مشهد-گلبهار اشاره و تصریح کرد: در 15 کیلومتر از این مسیر نیز حاشیه خاکی ایجاد شده و با استفاده از بلوک های سیمانی جداسازی شده و همچنین در مسیر مشهد-سرخس نیز اقدامات اجرایی در حال انجام است.

استاندار خراسان رضوی ساخت پیاده راه زائران بارگاه منور رضوی را مسیری برای وحدت و همدلی برای تمام مسلمانان عنوان و از اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ساخت این پروژه تشکر کرد.

رشیدیان تعظیم شعائر الهی در ایام دهه پایانی صفر و خدمت به زائران بارگاه منور رضوی را فرصتی مغتنم برشمرد و تاکید کرد: با وجود 3 هزار هیات در مشهد، امسال به همت مردم و دستگاه های مختلف در مسیر و جاده های منتهی به مشهد، 250 ایستگاه خدمت رسانی به زائران و در خود مشهد مقدس400 ایستگاه با همت فرمانداری و شهرداری برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به 35 مرکز امداد و نجات در طول محورهای منتهی به مشهد اشاره کرد و گفت: 300 چشمه سرویس بهداشتی سیار ، 180 مدرسه برای اسکان زائران و 100 هزار بسته غذایی برای هر وعده غذایی و نیز4 هزار اتوبوس برای بازگشت زائران پیاده پیش بینی شده است؛ در حالیکه درخواست زائران پیاده بیش از توان خدمت رسانی ماست.

در این مراسم همچنین، مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه ساخت این پیاده راه از 12 تیرماه سال جاری آغاز شده و یک ماه زودتر از موعد به بهره برداری رسید، گفت: برای ساخت این 22 کیلومتر، 90 هزار مترمربع آسفالت گرم و 14 هزار و 500 متر مكعب عمليات بتن ريزي انجام شده است.

محمد پارسا به دیگر اقدامات اجرا شده در این پیاده راه اشاره کرد و افزود: راهدارخانه ها نیز براي اسكان زائران پياده در شرايط خاص اعلام آمادگی کرده و سيستم هاي گرمايش تعبيه شده براي محل اسكان اين زائران، كنترل نظافت و امكانات پذيرايي راهدارخانه ها آماده سازي شده است.

وی از افزايش فعاليت گشت ها و اكيپ هاي راهداري در دهه پاياني صفر خبرداد و گفت: در اين ایام 95 اكيپ ثابت و سيار، 542 دستگاه گشت راهداري، 33 باب راهدارخانه و 965 نفر راهدار به منظور خدمت رساني به زائران پياده رضوي درنظر گرفته شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.