سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

انجام 95 درصدآزمایشها در بیمارستان‌های دولتی قزوین

انجام 95 درصد آزمایش ها، با خرید تجهیزات تخصصی و فوق تخصصیِ تشخیص آزمایشگاهی در مراکز آموزشی درمانی قزوین امکانپذیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و از طریق راه اندازی شبکه درون دانشگاهی خدمات آزمایشگاهی با به کارگیری 15 کارشناس علوم آزمایشگاهی امکان پذیر شده است. 

مسعود رضایی افزود: آزمایش های تخصصی در بیمارستان های دانشگاهی با هدف جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از این مراکز انجام می شود.

پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، در صورت نبود امکان انجام آزمایش برای بیماران بستری، نمونه مربوطه به همراهان سپرده می ‏شد تا آزمایش های لازم، در یکی از آزمایشگاه های سطح شهر انجام شود.

وی اضافه کرد: ماهانه بیش از 185 هزار مورد آزمایش از جمله انواع تست های روماتولوژی، هورمون شناسی، تومورمارکرها و تشخیص عفونت های ویروسی در آزمایشگاه های دانشگاهی درخواست و انجام می ‏شود.

رضایی افزود: در حال حاضر دو آزمایشگاه دانشگاهی بیمارستان های بوعلی سینا و ولایت، تخصصی ترین مراکز آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قزوین محسوب می شوند و آزمایش های سایر مراکز دانشگاهی نیز در صورت لزوم، در این دو مرکز انجام می ‏شود.

اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 در تمام بیمارستان های دولتی آغاز شده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.