سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش مشکلات ترکیب سنت و مدرنیته در قالب فتو آرت

سنت و مدرنیته باز هم سوژه هنرمندانی جوان در حوزه فتو مدیا شده است.

انسیه سعیدی هنرمند جوانی که مدتی است با پرستو درویشی نمایشگاهی را در نگارخانه نقش جهان برپا کرده‌اند، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این نمایشگاه 10 تابلو با سبک فتو مدیا وجود دارد که در آن المان‌های سنتی را با مدرن تلفیق کرده‌ایم و قصدمان این بود تا این تلفیق را به نمایش بگذاریم.

وی در خصوص «شکاف پیله‌ها» که عنوان این نمایشگاه است، عنوان کرد: این عنوان به صبری که باید برای تبدیل پیله به پروانه کرد، اشاره دارد. این که اگر عجله کنیم و بخواهیم پیله را زودتر بشکافیم، آن پیله پروانه نخواهد شد. این اتفاق در مورد کار ما هم صدق می‌کند.

وی افزود: مثلا اگر ما بخواهیم در یک انسان این سنت را با مدرنیته ترکیب کنیم؛ مدام تداخل پیدا می‌کند و موفق نمی‌شویم. مگر این که خود فرد بخواهد تا قواعد و فرهنگ‌های سنتی را بپذیرد و این موضوع نیز از رخدادهایی که در جامعه دیدیم نشأت گرفته است، مثل مشکلات و مسائلی که خانواده‌های سنتی با بچه‌های مدرن دارند.

سعیدی در خصوص هنر فتو آرت عنوان کرد: این گرایش جزو دیجیتال آرت محسوب می‌شود و حدود 30 سال است که وارد ایران شده است و این کار به این معنی نیست که همه اثر را با نرم‌افزار تولید کنیم؛ بلکه ترکیب عکس با هنرهای دیگر مثل نقاشی این گرایش را تشکیل می‌دهد و ما هم عکس‌هایی که انداخته بودیم را با نقوش نگارگری گل شمسه ترکیب کرده‌ایم. 

وی اضافه کرد: این اثر ابعادی گوناگون و در اندازه‌های 100×100 یا 100×70 را دارند.

این هنرمند در پایان ضمن تشکر از نوری مدیر این گالری خاطرنشان کرد: ما برای پیدا کردن گالری به جاهای مختلف سر زدیم؛ ولی اکثرا یا قبول نمی‌کردند؛ چون تازه‌کار بودیم یا مبالغ هنگفتی مثل 3 تا 4 میلیون تومان را درخواست می‌کردند؛ ولی این نگارخانه با محبت تمام و شرایط خوبی آثار ما را به نمایش گذاشت و علاقه‌مندان می‌توانند تا 13 آذر به این گالری مراجعه کنند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.