سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تد کروز: بشار اسد بر مسند قدرت باشد، آمریکا امن‌تر است

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اذعان کرد ماندن اسد بر مسند قدرت، امنیت بیشتری برای آمریکا به ارمغان می‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس ؛ "تد کروز،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اذعان کرد: زمانی که "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، در مسند قدرت باشد، آمریکا امن تر است.

کروز مدعی شد: آمریکا باید بپذیرد که اسد به عنوان یکی از بی رحم ترین رهبران خاورمیانه، یک متحد ناخوشایند در جنگ علیه داعش است. اگر دیکتاتورهای سرنگون شده در عراق، مصر و لیبی همچنان بر سر قدرت بودند، آمریکا و کشورهای جهان اکنون اوضاع بهتری داشتند. این دیکتاتورها هر چند علیه مردم خود مرتکب جنایاتی می شدند، به جلوگیری از شیوع افراطی گری خشن هم کمک می کردند.

کروز افزود: زمانی که یک حاکم پایدار را سرنگون می کنید، یک کشور در خاورمیانه را به ورطه آشوب می اندازید و آن را به دست تروریست های افراطی می دهید، این اقدام به آمریکا آسیب می زند.

کروز وعده داده است در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر سال آینده( آبان 95) پیروز شود، رویکرد مشارکت آمریکا در جهان را با تغییراتی اساسی روبرو کند. وی منتقد سیاست خارجی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، و "هیلاری کلینتون،" نامزد پیشتاز دموکرات ها، در انتخابات ریاست جمهوی آینده است. وی سیاست خارجی آمریکا را ضعیف، ناکارآمد و خطرناک می داند.

کروز در ادامه گفت" بشار اسد بدون تردید یک مرد بد است؛ اما برکنار کردن وی از قدرت برای امنیت و منافع ملی آمریکا عملا بدتر خواهد بود.

وی همچنین با ایده شکنجه و استفاده از آن به عنوان یک ابزار مناسب برای بازجویی مخالفت کرد و در این باره گفت: ما می توانیم از ملت خود دفاع کنیم، قدرتمند باشیم و به ارزش هایمان وفادار بمانیم. دلیلی وجود دارد که افراد بد، از شکنجه استفاده می کنند. داعش از شکنجه استفاده می کند. آمریکا نیازی ندارد تا به منظور حفاظت از خود، به شکنجه متوسل شود.

کروز که 44 سال دارد و نخستین دوره عضویت در سنای آمریکا را سپری می کند قصد دارد با طرح این مسائل، موقعیت خود را به عنوان یک چهره شاخص جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری تثبیت کند. کارشناسان سیاسی، دیدگاه های وی در خصوص سیاست خارجی آمریکا را بسیار جاه طلبانه و در برخی موارد همراه با احتیاط توصیف می کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.