سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواظب سرخ شدن صورتتان باشید

سرخی هراسی یا همان سرخ شدن صورت در اثر اضطراب شدید یکی از اختلال‌های دوره نوجوانی است.

شیوا وکیلی روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: گاهی نوجوانان در برخورد با موقعیت و شرایط تهدیدآمیز و استرس از دچار واکنش‌های نا به هنجار از جمله تپش سریع قلب ، تعریف بیش از حد، لرزش دست و پا حتی سرخی هراسی یا ترس از سرخ شدن صورت که یک ترس معمول از سرخی صورت بوده، می‌شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: در این نوع اختلال نوجوان نگران است که بر اثر سرخ شدن صورتش مورد توجه اطرافیان قرار گرفته و به همین جهت از صحبت کردن و حضور در جمع دوستان و آشنایان پرهیز نموده که این امر بر شدت این اختلال می‌افزاید.

وکیلی اذعان کرد: سرخی هراسی با علائم دیگری نظیر تنگی نفس، سرگیجه، تهوع، خشکی دهان،ناتوانی در صحبت و فکر کردن ، ترس از دست دادن کنترل همراه بوده که انرژی درمانی یوگا دو روش موثر و سریع در درمان این نوع اختلال است.

این روانشناس در پایان تاکید کرد: رویارویی با محرک‌های اضظراب‌آور اگر چه کمی رنج آور است ولی روشی مهم در کاهش این اختلال بوده به دلیل اینکه فرد به منظور ترس از سرخ شدن صورتش در میان اطرافیان به ناچار سعی کرده تا بر اعصاب و اضطراب خود تسلط یابد و از شدت آن بکاهد همچنین دارو و گفت‌وگو درمانی در مواقعی نیز برای این افراد لازم است. پ ف/


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.