سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دل نوشته يك استاد چشم پزشكی برای وزير همكار؛

از انتقاد نسبت بی مهری‌ها تا تاكيد بر شخصيت علمی برجسته

آشنایی دیرینه ای با وی دارم و گاه واقعا از انبوه بی مهری ها نسبت به او دلم می گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  کسی که در ردیف برترین چشم پزشکان نه تنها کشور که منطقه است و بسیاری از پزشکان بنام و حاذق امروزی از شاگردان وی بوده اند و دارای بالاترین تعداد مقالات علمی بین المللی است و عمری را پای تحقیق و پژوهش آخرین یافته های پزشکی حوزه خود گذاشته و نوین ترین تکنیک های جراحی چشم را نیز به کشور وارد کرده است و بنیانگذار تحولی بزرگ در چشم پزشکی تخصصی در کشور است، رواست این گونه مورد بی مهری عده ای قرار گیرد؟!
تا آنجا که اطلاع دارم وی با اصرار فراوان و شاید حتی خلاف میل باطنی مسئولیت وزارت را تنها بر اساس حس تکلیف پذیرفت در حالی که می دانست با این همه عقب افتادگی تیر پیکان انتقادها از هر سو به سمتش نشانه خواهد رفت.

اینکه عده ای متخصص دست به نقد بزنند حرفی نیست اما واقعا دلم می سوزد که افرادی ناآگاه و کم اطلاع نیز به خود اجازه می دهند، در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن وی برای وزارت اظهار نظر کنند و گویی در خواب غفلتند. 

اصلا... جهت اطلاع همین گروه باید عرض کنم که دکتر هاشمی عاشق طبابت بوده و هست ، مهارت و آوازه وی تا بدانجا بوده و هست که افراد ماهها در نوبت جراحی وی منتظر می ماندند و حضور وی باعث رونق کنگره های های علمی تخصصی چشم پزشکی می شد.

امروز همه همکاران من جای خالی ایشان را در بخش های علمی پژوهشی احساس می کنند و در حسرت روزهای حضور پر تلاش و موثرشان هستند.

این بار نه به عنوان کسی که شاگرد وی بوده ام و حق بسیاری است بر گردن شاگرد چنین استادی به عنوان یک شهروند که با یک حساب سر انگشتی فرق میان رها کردن مادیات و چسبیدن به خدمت صرف را می داند، از همان آقایان کم اطلاع می پرسم شما اگر چنین جایگاه برجسته ای را داشتید به عشق خدمت و برای مردم دل می کندید؟

باشد که دانشمندانی این چنین در جامعه ما شایسته تکریم شوند....



دکتر جباروند

مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم علوم پزشکی
تهران و رئیس بیمارستان چشم پزشکی فارابی



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.