سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه ها نقش خود را به درستی ایفا نمی‌کنند

بیمه‌ها سر جای خود نیستند و نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند، این یکی از بزرگترین معضلات سلامت امروز است.

سعید مهدوی مسئول فنی آزمایشگاه و مدیر کل سابق آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مشکلات بیمه‌ها و عدم پرداخت بدهی‌های به موقع خود بیان کرد: این که بیمه‌ها سرجای خود نیستند و نقش خود را به درستی ایفا نمی‌کنند، معضل بزرگی است. 8 ماه است که مطالبات آزمایشگاه ها پرداخت نشده است، البته این معضل تنها برای آزماشگاه‌ ها نیست و گریبان تمام ارائه دهندگان خدمت را گرفته است.

مهدوی عنوان کرد: این بی‌توجهی‌ها باعث شده است تا آزمایشگاه‌ها عقب بمانند، از آنجایی که در ایران بیمه‌ها تعرفه‌های دولتی را منبع خود می‌دانند مادامی که تعرفه بخش دولتی درست شود مردم باید این مابه التفاوت را از جیب خود پرداخت کنند.

وی افزود: بیماران با مراجعه به آزمایشگاه‌های تشخیصی بعضا تعجب می‌کنند که چرا با وجود دفترچه‌ باید این سهم بزرگ را از جیب خود بپردازند.

مدیر کل سابق آزمایشگاه‌ مرجع سلامت اظهار کرد: همچنین مشکلات ذکر شده سبب شده تا بیمارستان‌های دولتی نیز عقب بیفتند و دولت مجبور شود تا پایان هر سال پولی را برای سرپا نگه داشتن آن‌ها تزریق کند و از طرفی بخش خصوص هم نمی‌تواند تعرفه‌ها را بالاتر ببرد زیرا مردم قدرت پرداخت همین مقدار را هم ندارند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم بسیاری از آزمایشگاه‌ها ورشکسته شده‌اند زیرا پولی را که باید سال گذشته دریافت می‌کردند هنوز بلا تکلیف مانده است.با این وجود کیفیت ارائه خدمات آزمایشگاه‌ها پایین آمده و سیکل مراجعات مردم به دلیل اشتباهات افزایش می‌یابد و در پایان علاوه بر این که بیمه‌ها هم متضرر می‌شوند، مردم نیز از این وضعیت رنج می‌برند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، آزمایشگاه ، تعرفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.