سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افزایش قیمت صیفی جات در اصفهان

رئیس اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار اصفهان گفت: قیمت گوجه و خیار در بازار اصفهان به دلیل صادرات و تغییر فصل نسبت به یک ماه گذشته حدود 6 برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ نوروزعلی اسماعیلی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوجه و خیار در بازار اصفهان، بیان داشت: با توجه به تغییر آب و هوا و سرمای هوا و همچنین صادرات خیار و گوجه به کشورهای عربی از جمله عراق، آسیای میانه، گرجستان، ارمنستان، تاجیکستان  قیمت این محصولات نسبت به یک ماه گذشته حتی تا 6 برابر گران تر شده است.

به گفته وی یکی دیگر از دلایل کمبود گوجه و خیار و افزایش قیمت آن در بازار، نیاز بالای کشور عراق به دلیل حضور زائران در ایام اربعین است.

رئیس اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار اصفهان افزود: احتمال دارد تا 10 روز آینده گوجه نو از منطقه آبدان بهبهان وارد بازار شود و پیش بینی می شود نرخ گوجه دوباره کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت عمده فروشی گوجه گلخانه ای 5000 هزار تومان و گوجه بوته ای و انباری 3500 تومان است، گفت: قیمت خرده فروشی گوجه گلخانه ای 6000 هزار تومان و گوجه بوته ای و انباری 4500 تومان است.

به گفته اسماعیلی، حدود یک ماه پیش نرخ گوجه در بازار اصفهان بین 1000 تا 800 تومان بود.

وی اضافه کرد: در بازار عمده فروشان نیز قیمت خیار گلخانه ای 2500 تومان، خیار بومی 1700 تومان و خیار اصلاح شده بین 3500 تا 4000 تومان است که درب مغازه ها خیار گلخانه ای با قیمت 3000 تومان، خیار اصلاح شده بین 4000 تا 5000 تومان و خیار بومی 2200 تومان به فروش می رود.

به گفته وی قیمت خیار نیز نسبت به چند هفته گذشته حدود 200 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار اصفهان همچنین در خصوص کیفیت پایین خیار و گوجه، گفت: متاسفانه این محصولات به دلیل سرما و تغییر آب و هوا اکنون کیفیت مناسبی ندارند. 


انتهای پیام/ی


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.