سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسیر عاشقی کاربران از نجف تا کربلا + تصاویر

هر سال در ایام اربعین میلیون ها زائر به شوق زیارت سید و سالار شهیدان(علیه السلام) با پای پياده عزم سفر به سوی زمین کربلا را می کنند.

 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از چند روز مانده به اربعین  از سراسر ایران ، مشتاقان برای دریافت ویزای اربعین به سفارت عراق میروند و به شوق دیدن ارباب عاشقان با پای پیاده راهی مرزها شده و سپس با کمی توقف و سختی های راه و گذشتن از مرز های ورودی به عراق پیاده روی خود را از نجف  تا نینوا  آغاز کردند .



اما این موضوع به اینجا ختم نمیشود و این روزها بازار داغ آش پشت پای زائرین ابا عبدالله الحسین ع برای زائرین توسط خانواده ها پخته و پخش میشود تا به سلامت به سفر معنوی خود بروند و بازگردند.




در لحظه ورود خیل عاشقان به پیاده روی اربعین حسینی که نگاه میکنیم ، میبینم که این راه حد و مرز ندارد و از کوچک و بزرگ گرفته ، بچه روی کالسکه و پیرمرد و پیر زنی که با قد خمیده مسیر عاشقی را طی میکند که شاید این مسیر کوچک ترین ارادت به  سالار شهیدان باشد.

 و حتی تصویری از کوچک ترین خادم اباعبدالله الحسن در فضای مجازی که این روزها بیشتر این عکس را در شبکه های اجتماعی مشاهده میکنیم وجود دارد.



در این راه افرادی هستندکه عشق به امام حسین (ع) رابا پست هایی که در مسیر پیاده روی دارند ابراز میکنند  هلال احمر ، نیروی انتظامی و خانواده های عراقی که بیشتر در مصاحبه این روزها چه در فضای مجازی  و اخبار تلویزیون و برنامه ها میبینیم که هر کدام تعدادی از زائرین را به خانه خود میبرند و جا و مکانی مناسب به آنها داده و این مهیمانی یا بزم با یک هدف شکل گرفته و آن هدف عشق به امام حسین و مهمانی گرفتن و دور هم جمع شدن دو قوم مسلمان در کنار یکدیگر است.




مهم نیست که اهل کجایی ، مهم نیست به چه زبانی صحبت میکنی و مهم نیست چه دینی داری ،مهم آن است که اینجا مامن گاه عاشقان حسینی است.در این مسیر همه چیز زیباست و چیزی غیر از زیبایی نمیبینی.


و هر لحظه که به اربعين حسینی نزدیک‌تر می‌شود، ازدحام جمعیت در کربلا هم بالا می‌رود و میلیون‌ها نفر براي عزاداری امام حسین(ع) آماده می‌شوند.

این شور ، شور حسینی است ،این عشق عشق به سالار شهیدان هیچ لحظه و زمانی از چهره تاریخ و تقویم محو نمیشود چرا که این جهان به نور حضور این خانواده شکل گرفت.


 

عالم همه قطره است  و  دریاست حسین

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


گزارش : محبوبه حاج محمدی


انتهای پیام/
برچسب ها: مسیر عاشقی ، کربلا ، نجف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
مطالب بیانگر حضور گسترده عاشقان اباعبدالله می باشد
با تشکر
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
مطالب بیانگر حضور گسترده عاشقان اباعبدالله می باشد
با تشکر