سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمی‌توان جلوی فیلمسازی را گرفت

به دلیل اشتیاق زیاد و سوژه‌ها نمی‌توان جلوی فیلمسازی را گرفت اما فیلم‌ها تولید می‌شود و در گردونه اکران با مشکل مواجه می‌شوند.

سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص شرایط اکران گفت: بحث اکران خوب خیلی پیچیده است چرا که هیچ تناسبی بین تولید فیلم و بخش ظرفیت سینمایی نداریم شاید ظرفیت فیلم در بهترین شرایط 35 فیلم است ولی چیزی حدود 90 فیلم در سال تولید می‌شود به خاطر همین شرایط بحث هنر و تجربه را مطرح کردند فیلم‌هایی که در جذب مخاطب عام دچار مشکل است در این گروه در مدت زمان طولانی اکران شوند تا مخاطب خود را جذب کند.
 
وی عنوان کرد: الان حدود 340 سالن نمایش داریم که حدود 200 سالن خیلی قابل استفاده نیست و با 150 سالن فیلم‌ها اکران می‌شود به دلیل اشتیاق زیاد و سوژه‌ها نمی‌توان جلوی فیلم‌سازی را گرفت اما فیلم‌ها تولید می‌شود و در گردونه اکران با مشکل مواجه می‌شوند چرا که در 6 ماهه او سال یکسری فیلم‌ها اکران می‌شوند و بخش اعظم فیلم‌ها در 6 ماهه دوم قرار می‌گیرند من قبول دارم بخشی از فیلم‌ها قدرت جذب مخاطب عام را ندارند و در چرخه مخاطب ناموفق‌اند از طرفی فیلم‌هایی هستند در جذب مخاطب موفق عمل می‌کنند ولی سالن نمایش ندارند.
 
وی افزود: مدیر سینما به دلیل اینکه شورای پروانه نمایش (پروانه نمایش) صادر کرده موظف است فیلم‌ها را نمایش دهد و از طرفی می‌دانیم که بهترین زمان نمایش فیلم ساعت 6 بعد از ظهر است که مردم از کار خود تعطیل می‌شوند به طور مثال پردیس آزادی با 12 فیلم خوب مواجه می‌شود و به خاطر زمان مناسب (سانس مناسب) به بعضی از فیلم‌ها لطمه می‌خورد.
 
ساداتیان اظهار داشت: در همه امور ستاد تنظیم‌ بازار وجود دارد و این ستاد باید طوری مدیریت کند که فیلم‌هایی که در جذب مخاطب موفق‌تر عمل می‌کند در سینماهای عمومی اکران شوند و فیلم‌های خاص در گروه هنر و تجربه اکران شوند الان نمی‌توانیم بگویم که چه کسی مقصر است.
 
وقتی ظرفیت‌ فیلم‌سازی ما 30 فیلم است چرا باید 100 فیلم تولید کنیم از طرفی آدم‌ها از یک حقوق اجتماعی برخوردارند که نمی‌توانیم جلوی فیلم‌سازی آنها را بگیریم باید فیلم‌هایی که در جذب مخاطب موفق‌تر عمل می‌کنند در اولویت قرار بگیرد و با بقیه فیلم‌ها ساز و کار مناسبی داشته باشیم تا از لحاظ اقتصادی درآمد آنها در اکران برگردد.
 
ساداتیان خاطرنشان کرد: حالا که با کمبود سالن مواجه شده‌ایم باید اطلاع‌رسانی در سطح جامعه را بیشتر کنیم و این اطلاع‌رسانی شامل تلویزیون، شهرداری، ابزارهای تبلیغی است من به عنوان یک تهیه‌کننده با این بضاعت اقتصادی اگر بخواهم تبلیغات گران قیمت انجام دهم قطعا مقرون به صرفه نیست و به عنوان یک طرح ملی باید بقیه سازمان‌ها کمک کنند تا شرایط سینما ملی را نجات بدهند اما خوشبختانه با آمدن آقای سرافراز شرایط پخش تیزرها واقعا خیلی مطلوب شده است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.