سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش وب سایت فوربز: آمریکا، بازنده اصلی توافقی که هرگز به سرانجام نرسید

به ادعای وب سایت فوربز، هزینه گزاف توافقی که هرگز در وین به سرانجام نرسید را آمریکا باید بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت «فوربز» در گزارشی ادعا کرد: از همان زمان که مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در جریان بود، می‌شد به طور دقیق پیش‌بینی کرد که نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد. هم‌اکنون نیز توافقی در کار نیست؛ اما عده کمی به این حقیقت پی برده‌اند.


به ادعای این وب سایت، خبرنگاران بسیاری به اشتباه چیزی را که در وین به امضا رسید، توافق می‌نامند. گرچه آن‌هایی که کمی دقیق‌تر هستند به این حقیقت پی برده‌اند. همانطور که هفته گذشته وزارت کشور آمریکا نیز اعلام کرد، هیچ فردی توافق مذکور را امضا نکرده است و مسئولیت آن به لحاظ قانونی متوجه کسی نیست.


ایران تعهد کرده است به درستی رفتار کند و ما باید هزینه آن را بپردازیم. همانطور که پیش‌بینی می ‌شد اوباما باید در این باره شکست را بپذیرد و بار دیگر به میز مذاکرات بازگردد.


درادامه این گزارش ادعا شده است: مجلس و رهبر معظم ایران در واقع با قراردادی موافقت کرده‌اند که شباهتی با توافق اصلی ندارد. این قرارداد مجموعه‌ای از 9 شرط و تقاضای جدید است. علاوه بر این شروط، ایران بندی را اضافه کرده است که به موجب آن، در صورتی که غرب به خصوص آمریکا سایر شرایط را نپذیرد، تهران می‌تواند به راحتی همه مفاد را زیر پا بگذارد.


به ادعای نگارنده این گزارش، دخالت ایران در کشورهای خاورمیانه مسئله دیگری است که این به اصطلاح توافق بر ابعاد آن خواهد افزود. خبرهایی که هر روز از کشته شدن نظامیان ایران در سوریه گزارش می‌شود، به خوبی بیانگر این مسئله است.


فوربز در ادعایی بی اساس نوشت: از طرف دیگر شیعیان انصارالله یمن که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند نیز بر شدت حملات خود در داخل این کشور افزوده‌اند. بوکو حرام نیز یکی دیگر از گروه‌های تروریستی است که از طرف ایران حمایت می‌شود.


در پایان این گزارش آمده است: چه کسی می‌خواهد پاسخگوی مسائلی باشد که در نتیجه مذاکرات وین و برداشت‌های متفاوت از آن ایجاد شده است و به وضع موجود پایان دهد؟

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.