سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکارهایی برای غلبه بر ترس از دندان‌پزشکی

با چند راهکار ساده می‌توان بر ترس از دندان‌پزشکی غلبه کرد تا دچار عارضه‌های جدید دهان و دندان نشویم.

مسعود اجلالی متخصص دندان‌پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که با چند روش ساده و کاهش ترس و استرس در افراد می‌توان سلامت و بهداشت دهان و دندان را تضمین کرد، اظهار کرد: ریشه اصلی ترس از مراجعه به دندان‌پزشکی را می‌توان در گذشته و خاطرات تلخ افراد جستجو کرد. بهترین راهکار برای کاهش ترس و استرس آنها برای مراجعه به دندان‌پزشکی انجام روش‌های مشاوره دندان‌پزشکی است.

وی افزود: افرادی که از مراجعه به دندان‌پزشکی می‌ترسند را باید در بیش از سه جلسه معالجه و درمان کرد. جلسه اول آشنایی با عملکرد دندان‌پزشکی، وسایل دندان‌پزشکی و کاهش ترس آنها از دندان‌پزشکی است. با این افراد باید خیلی محتاطانه و نرم رفتار کرد. در جلسه اول سعی شود فقط ترس بیمار کاهش یابد و با محیط کار دندان‌پزشکی آشنا شود.

اجلالی تصریح کرد: صبر و حوصله و توجه به مشاوره درست، انجام یک کار ساده دندان‌پزشکی در جلسه دوم و روان درمانی قبل از دندان‌پزشکی، تمیز کردن دهان، دندان و لثه، بی‌حس کردن لثه و دندان در جلسه سوم و آشنایی کامل با دندان‌پزشکی، اطمینان از کاهش و یا از بین رفتن ترس بیمار از دندان‌پزشکی، در جلسه چهارم می‌توان به آرامی برای معالجه و درمان کامل عارضه درمان و دندان او کار نهایی را انجام داد و به بیمار اطمینان داد که مشکلی برای او پیش نخواهد آمد.

این متخصص دندان‌پزشکی تأکید کرد: به طبع اگر درمان و معالجه در مراحل ابتدایی برای از بین بردن عارضه‌های دهان، دندان و لثه‌ها انجام نشود به مرور زمان فرد دچار پوسیدگی دندان و عفونت‌‌های دهان و لثه می‌شود و کار به آنجایی می‌رسد که فقط با عمل جراحی درمان و معالجه امکان‌پذیر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
دندان پزشک آدم سالمی باشه و الکی نیاد به دندون های سالمت ضربه نزنه تا یک ماه دیگه از دوباره نری سراغش ، نگران نباشید ترس نداره