سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

ارائه خدمات رایگان به افراد در معرض خطر ایدز در کرمان

مسوول مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهر کرمان از ارائه خدمات به صورت رایگان ،محرمانه و داوطلبانه به افرادی که در معرض خطر بیماری ایدز قرارگرفته اند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ هفته جهانی ایدز از 12تا 18آذر به عنوان هفته جهانی ایدز نامگذاری شده است ،به همین مناسبت امروز نشستی خبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه بیماری ایدز در حال حاضر به عنوان یکی از معضلات اصلی جامعه به شمار می رود گفت : تزریق مشترک، راه های جنسی و انتقال از مادر به کودک از راه های انتقال این بیماری است .

دکتر علی اکبر حق دوست افزود : الگوی این بیماری در کرمان همانند الگوی کشور است و در حال حاضر آمار این بیماران از طریق تزریق مشترک هر چند سیر نزولی دارد ولی همچنان بالا است و انتقال آن ازطریق روابط جنسی روند رو به افزایشی را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد : در چند سال آینده نمودار رابطه جنسی از تزریق مشترک پیشی می گیرد.

وی تصریح کرد: نگرانی سیستم بهداشتی در حال حاضر این است که این بیماری قشر جوان را بیشتر درگیر می کند و هنوز درمان قطعی برای درمان این بیماری وجود ندارد .

دکتر ابراهیم رنجبر ، پزشک درمانگر ایدز و مسوول مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در شهر کرمان هم گفت: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در کرمان واقع در خیابان احمدی غربی به صورت رایگان ،محرمانه و داوطلبانه به افرادی که در معرض خطر بیماری ایدز قرارگرفته اند و یا فکر می کنند که ممکن است ازطریق رفتارهای پرخطر به این بیماری مبتلا شده اند آمادهارائه خدمات است .

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: خدمات ، ریگان ، ایدز ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.