سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

پرداخت 400 دلاری دولت برای هر بیمار مبتلا به ایدز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت : دولت برای درمان هر بیمار مبتلا به ایدز ماهانه 400 دلار معادل بیش از 10 میلیون ریال پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامحسین صدری امروز در جمع رسانه های گروهی به مناسبت 10 آذر(1 دسامبر) روز جهانی ایدز با اشاره به اینکه در حال حاضر داروهای زیادی با کمترین عوارض برای بیماران مبتلا به ایدز کشف شده افزود درمان به موقع بیماران مبتلا به ایدزعمر طبیعی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی از ابتلا 80 میلیون نفر به ایدز از شروع همگیری این بیماری در جهان خبر داد و افزود : روزانه 5600 نفر به جمعیت بیماران اضافه می شوند که 66 درصد از بیماران متعلق به قاره آفریقا است .

صدری کاهش آمار بیماران مبتلا به ایدز را مربوط به همه کشورها ندانست و خاطرنشان کرد در آسیا، آفریقا و خاورمیانه این آمار رو به افزایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد تا پایان سال 93 تعداد بیماران مبتلا به ایدز 29414 نفر گزارش شده که از این تعداد 12درصد زنان و 88 درصد مردان هستند و بیشترین راه انتقال بیماری ایدز را در ایران به استفاده مشترک از سورنگ آلوده و 66 درصد ارتباط جنسی است .

غلامحسین صدری آمار این بیماری را در استان اصفهان به جز کاشان تا ابتدای مهر سال جاری 665 نفر اعلام کرد و تشریح کرد : از این تعداد 16درصد زنان و 84درصد مردان تشکیل می دهند و 227 نفر نیز فوت شده اند .

وی تعداد مبتلایان واقعی را بیشتر از موارد کشفی دانست و تصریح کرد همه جامعه در دسترس ما نیستند و ترس از ترد شدن از جامعه بزرگترین دلیل این قشر برای پنهان نگه داشتن بیماری است که باعث انتقال بیشتر بیماری در بین مردم به خصوص زنان خواهد شد که موج سوم یعنی انتقال از مادر به کودک را به همراه خواهد داشت.

صدری ادامه داد : در سالهای اخیر با نظارت های صورت گرفته آمار انتقال این بیماری از راه فرآورده های خونی به صفر رسیده و با توزیع سر نگ در بین افراد مبتلا آموزش و توزیع وسایل پیشگیرانه به افراد پرخطر در صدد کاهش انتقال ویروس ... در بین قشر آسیب پذیر جامعه هستیم.

در پایان صدری از افزایش بیماریابی در کشور گفت و افزود تحت پوشش تست تشخیصی قرار دادن همه مادران باردار ، آموزش همسانان ،تعامل وزارت بهداشت با وزارت علوم، افزایش مراکز تشخیصی و درمانی ایدز به صورت رایگان در دستور کار برای مقابله با این بیماری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.