سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعرفه کالاهای وارداتی بسیار پایین است

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر از پایین بودن سطح تعرفه کالاهای وارداتی خبر داد و گفت: باید به سمت مصرف بیشتر تولیدات داخلی دارو و تجهیزات پیش برویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر پیرصالحی مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر در خصوص میزان نظارت بر کیفیت غذا و دارو در کشور گفت: سازمان غذا و دارو به عنوان متولی نظارت بر سلامت مواد گندزدا در نامه‌ای برای نظارت بر کیفیت مواد تولید داخلی و خارجی داشته است که اگر بتوانیم مواد با کیفیت را با روش بهینه در بیمارستان‌ها مطرح کنیم، می‌توانیم شاهد کاهش عفونت‌های بیمارستانی و به تبع آن کاهش مصرف آنتی بیوتیک باشیم.

پیرصالحی افزود: مصرف آنتی بیوتیک در کشور ما بیش از استانداردهای جهانی است. در حالی که مصرف تمامی داروها در کشور بسیار پایین است. خوشبختانه ما در سال 94 برای کنترل کیفیت مواد مطالعات PMS را در دستور کار قرار دادیم و در سال گذشته مطالعات PMQC در حوزه غذا و دارو را داشته‌ایم اما این فرآیند برای ضد عفونی‌کننده‌ها انجام شده است. در حال حاضر بیش از 80 ضد عفونی کننده مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است. برای بهبود روش‌های مطرح برنامه‌هایی در حال تدوین است.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر در خصوص افزایش میزان واردات به دلیل پایین بودن تعرفه واردات عنوان کرد: میزان تعرفه واردات بسیار پایین است لذا برای کنترل میزان کالای وارداتی عزم مسئولان را می‌‌طلبد تا بتوانیم به سمت مصرف بیشتر تولیدات داخلی دارو و کالای پزشکی پیش برویم و برای رقبای خارجی از لحاظ فنی و تعرفه‌ای محدودیت ایجاد کنیم. 

پیرصالحی در پایان گفت: در عرصه تولید مواد ضد عفونی کننده شرکت‌های بسیار موفق به گذر از مرحله ارزیابی شده‌اند که این ضدعفونی‌کننده‌ها در بیمارستان‌ها به مصرف می‌رسد اما پیرو سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی ما موظف حمایت از تولید کنندگان داخلی هستیم. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.