سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برگزاری مانور زلزله در مدارس ریگان

با به صدا درآمدن زنگ زلزله در ریگان، مانور زلزله در مدارس این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان در حاشیه ی این مانور که در مدرسه شهید علیمحمدی برگزار شد، گفت: در این مانور که مسئولان آموزش و پرورش، امدادگران و اعضای فعال جوانان هلال‌احمر و اعضای سازمان دانش‌آموزی حضور داشتند، دانش‌آموزان روش پناه‌گیری، امداد و نجات، اطفای حریق و آشنایی با وسایل امداد و نجات را فرا گرفتند.

بهزاد عارف افزود: این مانور در دو بخش انجام شد که در مرحله پناه‌گیری با آغاز پخش آژیر از رادیو، تمام دانش‌آموزان و مربیان آنان در مکان‌های مناسب مانند زیر میز، گوشه دیوارهای داخلی در کلاس، کنار دیوارهای داخلی در راهروها و دور از دیوارها در حیاط پناه گرفته و تا اتمام آژیر در آن محل باقی ماندند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم خروج بود که پس از اتمام آژیر با راهنمایی معلمان، دانش‌آموزان کلاس‌های مختلف به نوبت بدون هجوم، کلاس را ترک کرده و در وسط حیاط جمع شدند و آموز‌ش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی هدف از برگزاری این مانور را افزایش میزان دانش و آگاهی دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی با پدیده زلزله عنوان و تصریح کرد: بالا بردن میزان آمادگی دانش‌آموزان و نیروهای عملیاتی امداد و نجات از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: برگزاری ، مانور ، ریگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.