سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات غیر نفتی 150 میلیارد دلاری ایران در سال گذشته

افخمی راد از صادرات غیرنفتی 150 میلیارد دلاری ایران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت در همایش تجاری ایران و ایتالیا گفت: ایتالیا جزء کشور اولی است که ایران به این کشور صادرات دارد و حجم صادرات به این کشور در حال حاضر کمتر از 1.5 میلیارد دلار است .

وی در این خصوص گفت: در مقاطعی در سال‌های گذشته بین 6 تا 7 میلیارد دلار به این کشور صادرات داشتیم که این حجم به موجب تحریم‌ها کاهش یافته است.

افخمی راد از صادرات غیرنفتی 150 میلیارد دلاری ایران در سال گذشته خبر داد و گفت: در دوران تحریم و انزوا این امر موجب شد توانمندی‌های داخلی با تکیه بر نیروهای داخلی ارتقا یابد و اینک در آینده‌ای نزدیک این گفتگوها زمینه‌ساز خوبی برای توسعه اقتصادی کشور ایران می‌شود.

وی با ابزار امیدواری از این نشست گفت: امید است این مذاکرات موجب توسعه حجم تجاری ایران به کشور ایتالیا شود.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت وظیفه تسهیل تجاری و همچنین شناسایی موانع و مشکلات را بر عهده دارد و به روش‌های مختلف در مسیر توسعه اقتصادی دولت عمل می‌کند.

وی در ادامه گفت: ایرن کشوی است که از لحاظ امنیت و سیاست و موقعیت ژئوپلیتیک زمینه مناسبی برای همکاری در بخش‌های مختلف را دارد که این همکاری‌ها متفاوت‌تر از گذشته است.

وی در ادامه گفت: امروز اعلام می‌کنیم که بازار در مقابل بازار است و انتظار داریم در حوزه تولید بین‌المللی قرار بگیریم و از بازارهای ایتالیا نیز بهره جوییم.

وی در ادامه گفت: ایران با بهره‌گیری از نیروی انسانی و همچنین شرایط سیاسی در منطقه فرصت‌های خوبی را در بازار 400 میلیونی فراهم می‌کند و امیدواریم بستر مناسبی برای تولید کالاها و صادرات ایتالیا فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.