سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در بروجرد

مانور زلزله و ایمنی امروز به مناسبت هشتم آذرماه روز ایمنی در برابر زلزله در دبستان شهدای حاج عمران بروجرد برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: در این مانور دانش آموزان با امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری و پناه گیری آشنا می شوند.

کرمی افزود: مردم شهرستان بروجرد با توجه به زلزله خیز بودن این شهرستان باید همیشه برای مقابله با زلزله آمادگی کافی داشته باشند و با امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله درسال های اخیر در مدارس بروجرد گفت: دانش آموزان در این مانور پس از یادگیری آموزش های لازم، آنها را به خانواده ها و جامعه منتقل می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد افزود: مانور زلزله و ایمنی به دلیل انجام عملیات های عملی برای دانش آموزان مهیج است.

وی گفت: دانش آموزان و کودکان هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله آسیب پذیرترین قشر هستند لذا در این مانور بر نحوه پناه گیری و خروج اضطراری درست آنها تمرکز بیشتری شده است.

وی افزود: نقاط خطر مدارس با اجرای مانورها شناسایی می شوند و درهای ورود و خروج، پنجره ها، لوازم گرمایشی و نوع سازه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.

کرمی گفت: کم کردن تلفات در حوادث غیرمترقبه، آمادگی نیروهای امدادی و هماهنگی بیشتر بین ادارات امدادگر از اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی می باشند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.