سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احدی: نحوه انتخابی تیم ملی جای بحث دارد

ملی‌پوش سابق تنیس‌روی‌میز گفت: برخی از تصمیماتی به نفع جامعه پینگ‌پنگ نیست.

مهران احدی ملی‌پوش سابق تیم ملی تنیس‌روی‌میز کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عملکردش در مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: در مجموع از عملکردم راضی هستم. من برای حضور در 3 دور مسابقات آماده نبودم و بدنسازی متناسب با این شرایط نداشتم بلکه تمریناتم جهت آماده‌سازی در مسابقات باشگاهی بود.

وی در ادامه افزود: مسابقات باشگاهی نزدیک است و من برای آن آمادگی دارم در مجموع تفاوت زیادی میان مسابقات باشگاهی و انتخابی تیم ملی وجود دارد. من موفق شدم در دور اول بازی‌ها که مسابقات دسته برتر بود مقام سوم را کسب کنم اما از آنجا که دوره‌های بعدی پشت سر هم برگزار شد و بدنسازی منسجم‌تری می‌خواست و من آمادگی لازم را نداشتم. به همین دلیل یک تعداد از بازی‌ها از دستم خارج شد. چند بازی که من پیش بودم را باختم تا در میان 3 نفر نهایی حضور نداشته باشم و از این نظر ناراحت هستم.

احدی در ادامه صحبت‌هایش گفت: همیشه تاکید کردم که اگر قرار است آیین‌نامه یا قوانین جدید توسط کمیته فنی تصویب شود چند ماه قبل از مسابقات باشد و یک ضابطه در این خصوص وجود داشته باشد. تاکید  من بر این است که زمانی که آیین‌نامه مشخص باشد بازیکنان برنامه‌ریزی می‌کنند تا براساس قواعد و قوانین انتخاب شوند. زمانی که بازیکن نمی‌داند قوانین چیست و بعد از این که نتایج مشخص شد بخواهند آیین‌نامه جدیدی مصوب کنند یا تصمیم لحظه‌ای بگیرد، باعث می‌شود  در حق برخی اجهاف شود.

بنده با تمام احترامی که برای افرادی که در کمیته فنی حضور دارم قائل هستم به نظر من این تصمیم اشتباه است و این باعث می‌شود تا بازیکن مدعی شود اگر قرار بود بازیکن دیگری باشد قوانین فرق می‌کرد و آیین‌نامه چیز دیگری بود.

وی در ادامه افزود: بعد از مسابقات شنیدم که نفرات چهارم، پنجم و نوشاد عالمیان باید برای حضور در تیم ملی انتخابی جدیدی برگزار کنند. من از این مسئله ناراحت هستم اگر قرار است. براساس آیین‌نامه جلو رویم. باید همه نفرات انتخابی دوباره برگزار کنند و این نباید تنها میان نفرات چهارم، پنجم و نوشاد باشد. می‌توانند بقیه بازیکنان هم باشند زیرا تعداد افراد تنها یکی، دو نفر اضافه می‌شوند.

به طور مثال در آخرین بازی من و اصلمند به  مصاف یکدیگر رفتیم اما چون نفر چهارم به بعد اهمیتی نداشت اصلا جنگندگی خاصی به کار نبردیم زیرا انگیزه خاصی نداشتیم.

اما اگر می‌دانستیم نفرات چهارم و پنجم هم شانس دوباره دارند برای کسب مقام چهارم و پنجم می‌جنگیدیم و چون قبل از مسابقات چنین قانونی نگذاشته بودند ما هم انگیزه‌ای نداشتیم. بازهم می‌گویم با تمام احترامی که قائل هستم این تصمیم‌ها غلط است و حداقل باید قبل از برگزاری دور دوم انتخابی این تصمیم را به ما اعلام می‌کردند.

احدی در ادامه گفت: من بازی آخر را 2 بر صفر جلو بودم و اگر می‌دانستم نفرات چهارم و پنجم هم شانس حضور دارند باز هم تلاش می‌کردم. شاید این اتفاق برای لطف‌اله نسب پیش می‌آمد. وی بعد از بازی به من گفت:جایگاه پنجم و ششم خیلی با هم تفاوت نیست. این حادثه می‌توانست برای هر کسی رخ دهد. مثلا اصلمند گفت دیگر بازی نمی‌کنم چون شانسی ندارم و تاثیری  ندارد و به هین دلیل دیگر در دور آخر انگیزه‌ای ندارم.

ملی‌پوش سابق تیم ملی تنیس‌روی‌میز در ادامه در خصوص نحوه برگزاری مسابقات عنوان کرد: به نظرم این نوع امتیازدهی غلط است. وقتی می‌خواهد مسابقات در 3 دور برگزار شود دلیلی ندارد همه مسابقات در یک هفته باشد در هیچ مسابقه بین‌المللی چنین چیزی نیست حتی اگر می‌خواهند بهترین نفر هم انتخاب شود نباید مسابقات را به این گونه برگزار کنند. در هیچ کجا یازده بازی در یک روز برای یک بازیکن برگزار نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: چرا زمانی که می‌خواهد سه دور از مسابقات در یک هفته برگزار شود مسابقه دور اول نیم امتیاز، دور دوم یک امتیاز و دور سوم یک‌و‌نیم امتیاز داشته باشد؟ این نوع امتیازدهی مخصوصا در دور آخر تمام مسابقات دور اول و دوم را زیر سوال می‌برد و انگار هیچ کدام از مراحل جز دور آخر اهمیت ندارد.

اگر به طور مثال مسابقات به گونه‌ای بود که بین هر دور یک ماه فاصله بود و آخرین دور قبل از مسابقات اصلی بود. بسیار خوب می‌شد و در آن زمان میزان آمادگی واقعی که می‌خواهد عضو تیم ملی شود مشخص می‌شد.

از آن جالب‌تر این است که اگر در پایان مسابقات امتیازات دو نفر برابر شود تنها نتایج کسب شده در دور آخر مهم است و این یعنی که در دور گذشته آن هیچ اهمیتی ندارد به نظرم نوع انتخابی با این شرایط جای بحث دارد. و این نوع مسابقات با فشار بالا تلاش بازیکن در ابتدای بازی‌ها را زیرسوال می‌برد.

احدی در پاسخ به آخرین سوال در خصوص تصمیمات گرفته شده توسط کمیته فنی عنوان کرد: چه عجله‌ای وجود داشت که با این سرعت در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری شود.

متاسفانه تصمیم‌های عجولانه‌ای که در این دوره گرفته می‌شود. تصمیماتی است که باید مدیر بعدی اجرا کند واین گونه مسائل باعث می‌شود بین بازیکنان مشکلاتی پیش بیاید که به نفع جامعه پینگ‌پنگ نیست. همین جا از سعادتمند که هم اکنون سرپرست فدراسیون است تقاضا دارم در خصوص این مصوبه آخر تجدید نظری صورت بگیرد و تغییراتی صورت بگیرد و اگر قرار است انتخابی جدیدی برگزار شود میان همه باشد تا همگی بتوانند شانسشان را امتحان کنند زیرا بازی‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک بود و خودم با کسب یک پوئن بیشتر می‌توانستم نفر دوم یا سوم شوم.

بازی‌ها بسیار به هم نزدیک بودند و برای این که حق کسی ضایع نشود از سعادتمند تقاضا دارم که یک تصمیم قاطع بگیرد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.