سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شیوه زندگی عشایر قابلیت ویژه ای در جذب گردشگران دارد

مدیر کل امور عشایر استان خراسان رضوی در بازدید از جاذبه های تاریخی وگردشگری شهرستان خواف گفت: شیوه زندگی عشایر در این شهرستان قابلیت ویژه ای در جذب گردشگران دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین صفرپور بر همکاری های بیشتر بین اداره میراث فرهنگی واداره امور عشایر در خصوص معرفی قابلیت های گردشگری عشایر خواف تاكید كرد.

وی افزود: زندگی عشایر، یك زندگی ساده، دوست داشتنی و بی آلایش است كه می تواند در جذب گردشگران و توسعه گردشگری تاثیر گذار باشد.

باعقیده مدیر میراث فرهنگی شهرستان خواف نیز دراین بازدید گفت: امروزه گردشگری عشایر به عنوان شکل جدیدی از گردشگری می تواند باعث رونق این صنعت در شهرستان خواف شود و به منظور بهره برداری مناسب از ظرفیت های جامعه عشایری در زمینه توسعه فعالیت های گردشگری لازم است، ابعاد مختلف زندگی عشایر به اشکال موزه ای، یادمانی یا به صورت زنده در قالب برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها معرفی شود.

وی افزود: فرهنگ، آداب و رسوم، گویش، پوشش، تنوع غذایی، اعتقادات و باورها و مهمتر از همه سنت دیرینه مهمان نوازی از مولفه های بارز این جامعه است. شاهرخی مدیر امور عشایر شهرستان خواف نیز در این بازدید گفت: در این شهرستان حدود 1300 خانوار عشایر زندگی می کنند که برگزاری نمایشگاه های تولیدات عشایر، بازاریابی برای محصولات عشایر و برپایی جشنواره غذاهای خاص عشایری از جمله راهکارهای جذب گردشگر به منظور توسعه این بخش است و از این طریق علاوه بر جذب گردشکر، به وضعیت اقتصادی عشایر نیز سامان داده می شود.

وی تهیه بسته های تبلیغاتی وایجاد زیر ساختهای گردشگری را لازمه شکوفایی این صنعت دانست.

انتهای پیام/ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.