سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

تصویر برداری از دومین خانواده یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از دومین خانواده یوزپلنگ های آسیایی در پناهگاه حیات وحش میاندشت تصویر برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مطهری افزود: پس از ثبت اولین خانواده یوزپلنگ آسیایی (شامل یک ماده و سه توله) در مرداد ماه سال جاری توسط محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و ثبت تصاویر مکرر از این خانواده توسط دوربین های تله ای، از دومین خانواده شامل یک ماده یوز و یک توله تصویر برداری شد.

وی با بیان اینکه این تصاویر توسط دوربین های تله ای در محل یکی از آبشخورها به ثبت شده است ،افزود: پس از خال شناسی توسط کارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانی مشخص شد که این ماده یوز همان ماده یوزی است که در تابستان سال 91 به همراه 3 توله مشاهده و توسط دوربین های تله ای تا اواسط پاییز 92 پایش می شدند.

مطهری افزود: در سال جاری در میاندشت دو ماده یوز که شامل مادر و دختر می باشند دارای توله بوده که براساس مشاهدات از رشد بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی گفت: بر اساس تصاویر ثبت شده دوربین های تله ای که با همکاری انجمن یوزپلنگ ایرانی، اداره محیط زیست جاجرم و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و پروژه یوز در میاندشت کار گذاشته شده است، تاکنون از 8 قلاده یوز مختلف شامل 2 ماده یوز، 4 توله و 2 یوز نر تصویر برداری شده است.

گفتنی است:پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از بهترین مناطق زیست یوزپلنگ در کشور است و مولدترین زیستگاه یوز آسیایی محسوب میشود

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.