سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربیت مبلغ باید اساس کار حوزه‌های علمیه خواهران باشد

آیت‌الله سبحانی گفت: اساس کار حوزه‌های علمیه خواهران باید تربیت مبلغ باشد به طوری که فقط 5 درصد از طلاب برای اجتهاد پرورش یابند چرا که نیاز به خواهران مبلغ بسیار مبرم است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله سبحانی، مرجع تقلید و استاد حوزه و دانشگاه در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که صبح امروز هفتم آذر ماه در قرارگاه یاوران مهدی برگزار شد،‌ با اشاره هجمه‌های شبانه‌روزی دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تاکید کرد: از آنجا که برادران طلبه و روحانی در اجتماعات خواهران  حضور ندارند بنابراین برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده توسط دشمنان اسلام و تشیع باید مبلغانی لایق از میان خود خواهران طلبه این مسئولیت را به عهده بگیرند.

وی تصریح کرد: اساس کار حوزه‌های علمیه خواهران باید تربیت مبلغ باشد نه تربیت مجتهد، چرا که در میان برادران تعداد مجتهدین زیادی وجود دارد.

این مرجع تقلید تک شغله بودن، برخورداری از سعه صدر، توانمندی و امین بودن در مباحث مالی و اصرار از ضروریت‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و اظهار داشت: برای موفقیت در مدیریت حوزه و پرورش افراد کارآمد علاوه بر توجه به انتخاب طلبه‌های مجتهد دارای اصالت خانوادگی و سابقه دیانت در دوره دبستان و دبیرستان باید مدیران حوزه ها شب و روز توجه خود را روی یک شغل متمرکز کرده و نسبت به اسرار خواهران طلاب امانت‌دار باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته دشمنان حداکثر کاری که انجام می‌دادند نوشتن چند کتاب علیه روحانیت و تشیع بود اما امروزه با پول نفت به صورت شبانه‌روزی شبکه‌های ماهواره‌ای به بمباران عقاید تشیع می‌پردازند که این مسئله ایجاب می‌کند حوزه‌ها دارای فرستنده و سخنگوهایی باشد تا مواضع آن را به گوش جهانیان برساند.






انتهای پیام/
برچسب ها: علمیه ، حوزه ، طلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.