سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم انطباق آموزش علوم پزشکی با نیاز‌های روز/ رشته‌های مجازی افزایش می‌یابند

معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: باید آموزش‌های علوم پزشکی با نیاز‌های روز منطبق شوند از این رو در حال گسترش رشته‌ها در زمینه مجازی‌سازی هستیم.

دکتر لاریجانی معاون آموزش وزارت بهداشت و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مروری بر وضعیت آموزش پزشکی کشور گفت: حوزه آموزش علوم پزشکی کشور به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی نظام سلامت در کنار سایر حوزه‌های وزارت بهداشت نقشی مهم در حرکت کشور به سمت توسعه پایدار و مرجعیت علمی ایفا می‌نماید.آنچه که نیازمند تحول است، لزوم انطباق بیشتر آموزش علوم پزشکی با نیاز‌های روز و مبتنی بر بار بیماری‌ها و رصد نیاز‌های آینده و آینده‌نگاری است.

وی ادامه داد: برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور با هدف ارتقا این حوزه تدوین شده و نقشه راه روشنی را پیش روی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه آموزش قرار داده است.

دکتر لاریجانی درباره رشته‌های مجازی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی در کشورمان تشکیل شده و با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال گسترش رشته‌هایی در این زمینه هستیم، برخی از رشته‌هایی که در برخی از دانشگاه‌ها مجوز دارند و مشغول کار هستند در حال تلاشیم به کمک این دانشگاه جنبه کشوری به آن‌ها بدهیم، مثلاً دانشگاه مجازی سعی می‌کند رشته آموزش پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی را با کمک همین دانشگاه برای کل کشور ملی کند.

وی افزود: امیدواریم با کمک دانشگاه‌های مجازی و با کمک مراکز مجازی در دانشگاه‌ها بتوانیم یک گسترش چشمگیری در مجازی‌سازی در حوزه پزشکی داشته باشیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.