سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

شورای آموزش و پرورش راهبردی، تاثیرگذار و تصمیم گیر است

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش راهبردی، تاثیرگذار و تصمیم گیر است و می بایست در راس قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ارومیه ؛«نورعلی عباسپور» مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش در کارگاه آموزشی روسای آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد؛ اظهار داشت: مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت و نقش شورای آموزش و پرورش در این خصوص بی بدیل است.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد ؛ تصریح کرد: قوانین مندرج در آیین نامه شورای آموزش و پرورش از قوانین مترقی آموزش و پرورش است چراکه در ارائه اسناد، چه برای برنامه های خود چه برای بودجه، یک سند اصلی اش همین قانون شوراست و در واقع سند شورای آموزش و پرورش، سند بالادستی است.

وی اظهار کرد: از روسای آموزش و پرورش و کسانی که در این امر شوراها دخیل هستند، انتظار می رود مطالعه دقیقی از قوانین انجام دهند تا موانع و مشکلات آن مرتفع شود و بتوانیم از تمام ظرفیتهای شورا استفاده کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه می بایست با سازمانهای تاثیرگذار و مرتبط با امر شورای آموزش و پرورش تعامل داشته باشیم؛ اذعان داشت: در نشست اخیر با معاون محترم وزیر کشور، یک شورای راهبردی با مشارکت وزارت کشور تشکیل دادیم که در این شورا مواردی همچون برگزاری کارگاههای آموزشی برای فرمانداران، استانداران با سرفصلهای آموزشی تعیین شده توسط عوامل آموزش و پرورش برای عملکرد دو سویه شورا تصویب شد.

عباسپور با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش یک شورای راهبردی، تاثیرگذار و تصمیم گیر است؛ ادامه داد: امسال برای تثبیت اهمیت شورای آموزش و پرورش مقدمات دعوت از رئیس محترم جمهور را انجام دادیم تا در هفته شورای آموزش و پرورش که از 24 تا 30 دیماه می باشد، با حضور کلیه استانداران و مدیران کل کشور و شوراهای برتر استانی نشست توجیهی داشته باشیم.

وی خاطر نشان ساخت: شورای آموزش و پرورش محلی برای پاسخگویی سایر سازمانها و اعضای تشکیل دهنده شورا می باشد و آموزش و پرورش بعنوان دبیراجرایی شورا مطالبه گر است نه پاسخگو.

گفتنی است، در این جلسه مشکلات و مسایل نواحی و مناطق 24 گانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم پیشنهاد شد.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.