سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از سرنگونی جنگنده روسیه توسط ارتش ترکیه

بان کی مون با ابراز نگرانی نسبت به سرنگونی یک جنگنده روسی توسط نیروی هوایی ارتش ترکیه، خواستار جلوگیری از افزایش تنش ها و خودداری از تکرار چنین رویدادهایی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «بان کی مون» روز سه شنبه در یادداشتی که توسط سخنگوی وی قرائت شد، نگرانی شدید خود را در مورد سرنگونی یک جنگنده روسی توسط نیروی هوایی ترکیه اعلام کرد و از طرفین خواست تا تدابیری فوری را به منظور جلوگیری از افزایش تنش های میان دو کشور اتخاذ کنند.
در این یادداشت، دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که بررسی جامع و معتبر در خصوص این رویداد و روشن شدن دلائل وقوع آن به جلوگیری از تکرار چنین وقایعی کمک کند.
وی تاکید کرده است، همه کشورهای درگیر در عملیات نظامی و بویژه حملات هوایی در کشور سوریه ملزم هستند تا نهایت احتیاط را برای جلوگیری از وقوع حوادث ناخواسته و غیر عمدی و بویژه اجتناب از تلفات غیر نظامی بکار گیرند.
بان کی مون حادثه روز سه شنبه را دلیلی بر ضرورت اتحاد و یکپارچگی و همکاری های بین الملی در مقابله با تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز در منطقه و همچنین نیاز فوری دستیابی به یک راه حل سیاسی برای خاتمه بخشیدن به وقایع دردناک سوریه دانسته است.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
خداوکیلی این آدم به جز ابراز نگرانی کار دیگه ای هم میکنه ؟؟؟؟؟؟؟